Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nybörjar- tupp?  (läst 988 gånger)

Lianne

• Västergötland
Nybörjar- tupp?
« skrivet: 09 jun-11 kl 19:58 »
Har en liten undran, jag har ett-åriga hedemora höns och tupp, en av hönorna ligger kvar flera timmar när hon värper. Men nu till problemet, tuppen blir orolig då hönan inte kommer ut, först tar han med sig hela flocken in och sen springer han in och ut tills han har fått med den liggande hönan. Varför gör han så ??? Jag vill ha kycklingar ::)
Har Hedemora höns, hund och tre katter

wicket

• Bohuslän
SV: Nybörjar- tupp?
« Svar #1 skrivet: 09 jun-11 kl 23:00 »
Inte för jag vet svaret på din fråga men min tupp jagar in ruv hönorna som är uppe och tar sig en promenad. skulle gissa att hönan inte riktigt är redo än.
Länmnar hon fjädrar efter sig ? dom skall släppa lite bröst fjädrar innan dom skall börja ruva. 
Mina har släppt fjädrar i typ en vecka innan dom la sig typ.

Lianne

• Västergötland
SV: Nybörjar- tupp?
« Svar #2 skrivet: 10 jun-11 kl 09:10 »
Ja det ligger några mörka fjädrar varje dag inne i redet, men det kanske är så att hon inte är redo än.
Dum fråga kanske, men ska jag låta fjädrarna ligga kvar eller ska jag plocka bort dom?
Har Hedemora höns, hund och tre katter

Dela detta:

* Inloggade just nu

472 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser