Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  mördad höna  (läst 1168 gånger)

arris

• Västerbotten
mördad höna
« skrivet: 15 jun-11 kl 21:34 »
Kom hem i kväll ,saknade en av mina tre lomanhöns ,när jag sen skulle stänga i hönshuset var hon forfarande borta, jag gick runt tomten för att leta och fann henne uppfläckt  i en hög nedanför komposten . Hennes medsystrar satt och sörjde.Tror att det var en duvhök som varit frame. :(

challe:)

• Småland
SV: mördad höna
« Svar #1 skrivet: 15 jun-11 kl 21:37 »
tråkigt när sånt händer :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Här bor hästar,hund,katter, Blekingeankor, höns:sebright, dv kochin,silkes,lomhann, dorking och ett gäng blandraser!

Weija

SV: mördad höna
« Svar #2 skrivet: 17 jun-11 kl 07:36 »
Jag känner med dig!!
Igår på morgonen var räven här i min trädgård och dödade tre hönor. Sedan gav den sig på tuppen men då hörde jag att det var nåt på gång och såg det genom fönstret. Öppnade fönstret och skrek på räven sedan rusade jag och hundarna ut. Mina tre döda hönor hittade jag i skogen då jag följde efter räven en bit. Min stora Kochin, min lilla silkeshöna och min lilla svarta.
Vi har inte haft räv här de två senaste åren utan bara förlorat hönor till rovfåglar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

295 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Å vilken härlig tidning
/Susanne

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser