Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  List  (läst 1207 gånger)

loppan56

• Småland
List
« skrivet: 16 jun-11 kl 20:08 »
Jag  skulle vilja ha ett tips på var man kan köpa taklist (skälderhuskupa) i metervara. Någon som vet ? Helst i södra Sverige.
Jag vet att det finns färdigkapad hos Joel men det är inte int. för mej.

tinna.m

• Skåne
SV: List
« Svar #1 skrivet: 16 jun-11 kl 21:36 »
Om du tar en bit taklist och utgår ifrån kan du fräsa profiler med samma mått. Eller be nån snickare göra det. Skälderhuskupan är ju den som Joelsvax gör, så det kan va svårt att hitta nån annanstans.
Måste du ha identisk profil på taket? Går det att ha rak kant eller annat vis istället?
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

beekeepern

• Biodling honung. Säljer bin och avläggare.
    • Värmland
SV: List
« Svar #2 skrivet: 17 jun-11 kl 14:14 »
Jag  skulle vilja ha ett tips på var man kan köpa taklist (skälderhuskupa) i metervara. Någon som vet ? Helst i södra Sverige.
Jag vet att det finns färdigkapad hos Joel men det är inte int. för mej.
Hej!
Vad har du tänkt bygga?
Jag har sådana kupor och de använder jag till yngelrum, skattlådorna med raka kanter passar utmärkt att sätta ovanför spärrgaller.

Annars så är det väl bara att klyva en träregel på 45 grader med hjälp av en hand-cirkelsåg.

Beekeepern.
Man måste sätta sig ner ibland, så att själen hinner i fatt.
Sökare...
Eller så kan det vara bättre att resa sig från datorn och göra något praktiskt ett tag, för att rensa skallen.

Dela detta:

* Inloggade just nu

523 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser