Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Pers Bygg och Trä HB - men vad tänka på?  (läst 10569 gånger)

Pe4r

• Gäst
SV: Pers Bygg och Trä HB - men vad tänka på?
« Svar #40 skrivet: 23 jun-11 kl 11:30 »
Vad är det som säger att jag inte kan lära mig att driva ett företag?
Det är bara kunskaperna som saknas.

Men har man en bestående skada så då behöver man inte bry sig.
Jag vart ju ändå idiotförklarad i särskolan och idag lever jag i utanförskap.
Så varför bry sig, folk lyssnar ändå inte.

En lättare hjärnskada med lite defekt på närminnet, lite ryckningar i vänster arm.

take

• Östergötland
    • De Klomp
« Svar #41 skrivet: 01 jul-11 kl 22:22 »
Du har i alla fall rätt till Starta eget med särskilt stöd, 60 tkr som skrivs av på 3 år.

http://www.arbetsformedlingen.se/download/18.46ccfec5127ddccec778000110/stosta_s.pdf

Sedan har du rätt till starta eget bidrag, som är samma nivå som alfakassan, eventuellt i 12 månader på grund av dit funktionshinder.

Hade en arbetsgivare anställd dig så hade det blivit en trygghetsanställning och arbetsgivaren hade fått 80% av dina lönekostnader betalda, men startar du eget kan du endast få stöd till personligt biträde, förmodligen i ditt fall med 10tkr i månaden.

http://www.arbetsformedlingen.se/download/18.46ccfec5127ddccec77800080/perbit_as.pdf
Jag undrar hur livet är på vänstersidan av klockkurvan?

Tokyoboy

• Uppland
« Svar #42 skrivet: 06 jul-11 kl 02:58 »
Let's see here... du har F-kassa, ar arbetslos, bor i staden och gillar snickeri? Varfor maste alla krangla till det sa mycket? Ga en snickarkurs i staden du bor, tag sedan jobb i nagon snickarfirma (det ar inte sa att det finns ett overskott av svensktalande hantverkare just nu...), fa nagon eller nagra ars praktik, jobba pa eget sidan om. Nar du fatt lonsamhet pa ditt eget sager du upp dig och startar egen firma, AB forstas (det enda som fungerar i bygg/snickarsvangen).

Latt som en platt!  ;D

Pe4r

• Gäst
« Svar #43 skrivet: 06 jul-11 kl 02:59 »
Jag tänkte försöka lära mig på egen hand, får se nästan sommar, sen har jag ju internet som du ser.

Går i tankarna att bygga garage, med en liten snickfirma
där man kränger lite produkter kanske man kan få ihop så man en dag bygger ett garage.

Sen har vi lite skog här i närheten där jag skulle vilja bygga mig en liten koja,
så en liten snick och kränga lite utemöbler så kanske man får lite kunskaper.

lilyrose

• Djurintresserad med konstnärssjäl
    • Norrbotten
    • Lily Rose & Co
« Svar #44 skrivet: 23 aug-11 kl 23:12 »
snickar fina hönshus och ruvreden. borde vara enkelt för en snickare..  ;)

om du inte redan sökt starta egetbidrag kolla dina dagar ( ja jag skrev rätt) för jag hamnade mellan stolarna.. gick in i fa3 och fick inget startaegetbidrag..  blev less och bad dom dra ******.. startade eget utan bidrag..  och lever än!!
vet inte om det är ny regler nu.. men kolla up det .. för det är en jätte bra start.. och om du får 60tkr är det skit bra.. men man måste ha igång företaget några år annars vill dom ha igen pengarna..  ???

jag tycker du klart ska göra slag i saken.. go for it!!
*Hundar- bichon havanaise, bichon havanaise-Lhasa apso
* katter -  bondkatt & bengal   * höns- brahma, blommehöns, bohuslän-dalshöns "svarthöns",bielefelder, silkes, dv wyandotte, dv kochin, sabelspoot,hedemora,aracurana, ankor Cayuga, smaragd, migon. Bor på landet i kronobergslän.

Dela detta:

* Inloggade just nu

680 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser