Jag har fått mignonankor, alla är pigga nu igår var det dock sämre. En av ankorna fick ägget krossat av en höna (som skulle få ruva fram det) innan den var riktigt redo att komma ut. Jag upptäckte detta i tid och tog in den. Den var mer död än levande och den hade i stort sett hela gulan på släp. Visste inte riktigt vad jag skulle göra. Tänkte att den dör nog så jag la den i kläckaren en stund medans jag funderade. Sen tog jag ut den och klippte bort gulsäcken, säcken var trasig och innehållet hade runnit ut :-( Det blödde inte mkt alls. Jag la den på en värmekudde och hade värmelampa över. Den låg så hela dagen pep knappt. Jag tvångsmatade den med lite äggula och gav den vatten i en spruta, tänkte att den måste ju få i sig nåt eftersom att den inte fått i sig sin matsäck. Fram mot kvällen började den röra sig lite, men den kunde inte stå på benen. Jag trodde den skulle va död i morse, MEN... den är jättepigg, mycket mindre än de andra, och smal. Men den lever och den kan gå. Den pickar själv i sig ägg och dricker :-) Känner mig som värsta intensivvårdaren :-) Jag har säkert gjort 100 fel, men jag tänkte det får bära eller brista. Får se hur det går med Liten härefter. Ska lägga in en bild på underverket. Är så glad för mina fina ankor och särskillt för lillplutten som verkar va en riktig överlevare.