Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Konstig pöl i hönshuset med blod och slem...??  (läst 1597 gånger)

Bubblaren

• På bilden: jag och tuppen Babe! Holländsk vithätta
    • Skåne
Konstig pöl i hönshuset med blod och slem...??
« skrivet: 29 jun-11 kl 20:58 »
Hittade en märklig mörkt blodfärgad pöl inne i hönshuset. Ser ut som en katt skulle kräkt upp mörka hallon typ. Hallon i slem och vatten men i väldigt finfördelad konsistens. Tycker mig inte se någon avföring. Har tittat runt snabbt på hönsen men ska ta ännu en titt nu. Fick först för mig att jag fått in jordgubbar i hönshuset men jag har inte gett dem det där och det är med att det är vätska i..  ???

Slänger bara ut frågan här så kanske det är någon som vet nåt. Blir ju lite orolig. En blodig kam kan väl inte få till en hel liten pöl? Då står man väl inte innanför dörröppningen utan gömmer sig i ett hörn... dörren står öppen dagtid så vem som helst kan gå in där.

Säljer avelsägg och matägg.
Titta in på Västerkullas gårdsförsäljning på Facebook  :-)

Bubblaren

• På bilden: jag och tuppen Babe! Holländsk vithätta
    • Skåne
SV: Konstig pöl i hönshuset med blod och slem...??
« Svar #1 skrivet: 29 jun-11 kl 21:30 »
Satt och funderade lite - kan det vara så att en höna har kräkts upp jordgubbar? Kan det åstadkomma en pölmängd?  ???
Säljer avelsägg och matägg.
Titta in på Västerkullas gårdsförsäljning på Facebook  :-)

AnGu

• Skåne
    • Annas lantliga liv - blogg
SV: Konstig pöl i hönshuset med blod och slem...??
« Svar #2 skrivet: 29 jun-11 kl 21:38 »
Jag tror på det vi pratade om , hönan har kräkts .. Håller tummarna att det inte är något allvarligare.

Dela detta:

* Inloggade just nu

497 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidning jag någonsin har läst!
/Jeya M

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser