Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Halt höna från värperi  (läst 2312 gånger)

La Ladin

• Västergötland
Halt höna från värperi
« skrivet: 04 jul-11 kl 21:52 »
Var och hämtade flera höns från ett värperi idag. Det kommer jag aldrig att göra igen. Vilket djurplågeri de blivit utsatta för. Stackars höns, det är fruktansvärt hur de ser ut.  :'(

Jag hoppas att de återhämtar sig, men i alla fall... En höna är väldigt halt. Vad ska jag göra? Avliva eller se om hon blir bättre?

zeina66

• Värmland
SV: Halt höna från värperi
« Svar #1 skrivet: 04 jul-11 kl 22:14 »
Hej
Jah hade gett henne en chans att repa sig genom att placera henne i en bur av 5 kompostgaller varav ett som tak,lägg nån skiva över så att de andra inte kan bajsa på henne. Då behöver hon inte vara helt ensam och avskild,samtidigt har hon lite utrymme att röra sig på.. Ge henne 10-14 dar så kanske hon blir bra och kan få att bra liv hos dig.

Jag är nog jättefjantig med mina pullor...men ibland blir dom bra :)
Allting går - förutom bebisar och tennsoldater

La Ladin

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 04 jul-11 kl 22:22 »
Hej
Jah hade gett henne en chans att repa sig genom att placera henne i en bur av 5 kompostgaller varav ett som tak,lägg nån skiva över så att de andra inte kan bajsa på henne. Då behöver hon inte vara helt ensam och avskild,samtidigt har hon lite utrymme att röra sig på.. Ge henne 10-14 dar så kanske hon blir bra och kan få att bra liv hos dig.

Jag är nog jättefjantig med mina pullor...men ibland blir dom bra :)

Ja, jag ska försöka kolla benet på henne i morgon och se om jag kan se någon skada. Men jag ska göra som du säger, det lät som en bra idé. Dessa stackars höns... Jag tycker så otroligt synd om dem och förstår inte hur man kan få behandla någonting levande så här.

pita

• -
« Svar #3 skrivet: 06 jul-11 kl 14:30 »
Det var anledningen till att jag skaffade höns, jag jobbade på ett hönseri och då satt dom i burar :'( Där var jag inte länge, så jag räddade också livet på några :) Stackars djur, hoppas hönepöna blir bra.

Har varit borta en längre tid och ska nu berika livet med islänning, nya höns och ett gäng får :)

La Ladin

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 06 jul-11 kl 20:45 »
Ja, verkligen hemskt. Hade de hönorna också sår och var avplockade mer än hälften av sina fjädrar?

pita

• -
« Svar #5 skrivet: 08 jul-11 kl 08:04 »
Usch ja, dom såg hemska ut. Nakna kan man säga, fast efter en sommar ute i det fria blev dom riktigt fina :)
Har varit borta en längre tid och ska nu berika livet med islänning, nya höns och ett gäng får :)

La Ladin

• Västergötland
« Svar #6 skrivet: 08 jul-11 kl 11:12 »
Usch ja, dom såg hemska ut. Nakna kan man säga, fast efter en sommar ute i det fria blev dom riktigt fina :)

Vad härligt att höra att de blev fina igen. Jag hoppas att dessa också blir det. :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

443 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser