Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Finns det inga böcker om ankor????  (läst 4873 gånger)

Kanin-Eva

• Dalarna
Finns det inga böcker om ankor????
« skrivet: 04 jul-11 kl 16:46 »
Har just blivit med ankor och det är så mycket jag vill veta. Har suttit och läst och läst här på forumet och hittat mycket matnyttigt. Skulle också gärna vilja ha en bok om det mest grundläggande när det gäller ankor att bläddra och läsa i Tidigare fanns det en bok som hette Höns, ankor och gäss (eller något i den stilen) att köpa via Åters bokhandel men den tycks ha utgått. Har sökt på div nätbokhandlar utan resultat.

Finns det ingen bok om ankor? Det måste väl finnas någon?

Det kanske finns någon som har en utgången bok att sälja till mig.

/Eva
Lever min dröm på världens vackraste plats med min man, kaniner, hundar, höns och odlingar.

nittonhundranittiosex

• Fler bevarare bör hålla lantraser och kulturhöns
    • Gotland
SV: Finns det inga böcker om ankor????
« Svar #1 skrivet: 04 jul-11 kl 21:16 »
Hej! Om du går in på www.kackel.se och tittar på vänstra sidan så kommer du till något som heter praktiska råd. där säljer de en bok som heter Höns ankor ock gäss,

Genbanksanslutna Gotlandshöns (med och utan roskam), Torparhöns, Blekingeankor. Snart även Smålandshöns och Gotlandskaniner

morellen

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 04 jul-11 kl 21:27 »
finns ett kapitel i Hallanders bok, lite i Seymors o i Kristina Odens fjäderfä bok, alla tre går att få tag i via biblioteket. Vill du ha nyutgivet blir det till att läsa på engelska

siken

• Blekinge
« Svar #3 skrivet: 04 jul-11 kl 21:39 »
Två böcker jag gärna läser i är Hallanders "Husdjur till husbehov" (finns på biblioteket här i byn), och Nils Olssons "Våra Fjäderfä" (som man kan hitta på något antikvariat om man har stor tur).
Föder upp myskankor, åsbohöns och gutefår

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #4 skrivet: 05 jul-11 kl 01:26 »
I boken "Fjäderfäskötsel" Av sune träskman, står det endel om ankor.
Till salu: http://www.alternativ.nu/index.php?topic=114654.0

Sen en annan bra bok är "våra fjäderfän"
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Krågedal

• Östergötland
« Svar #5 skrivet: 05 jul-11 kl 06:59 »
Hej genom lanthönsklubben finns den! Jag har fått några sådana böcker. Nytryckta Höns, ankor o gäss 160;-. Jag brukar visa mina höns och göra reklam på marknader m.m. Du kan skicka ett mejl till mig så kan jag skicka dig en bok....
Har hund, katter, Kindahöns och Gotlandskaniner  (egen genbank)har två Tinkerhästar på "foder", dotter som är född 2006. Bor på landet i hyrt hus....

Rottis

« Svar #6 skrivet: 05 jul-11 kl 07:07 »
Finns en bra bok för nybörjare som heter Starting with Ducks, men den är på Engelska men lätt att förstå.

Dela detta:

* Inloggade just nu

485 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser