Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sjuka Hönsögon  (läst 1748 gånger)

Pelleman

Sjuka Hönsögon
« skrivet: 28 aug-06 kl 17:34 »
                                               Hej på er!
Vi har en faverolle som har problem med ett öga! Hon blundar och det verkar lite svullet och varigt! Inflamation??
Hon är pigg och glad annars.
Några tips? Vi har tvättat med vatten på ögat.

Ha det bra! Hälsningar från Åland

Lena A

Re:Sjuka Hönsögon
« Svar #1 skrivet: 28 aug-06 kl 18:59 »
En av mina hönor hade också ett svullet öga för ett tag sedan. Jag tvättade det med saltlösning och baddade med mycket vatten. Efter någon dag var hon ok igen.

Saltlösning: kokade vatten med salt i. Baddade med ljummet vatten.

Din höna kanske har något allvarligare problem, men ovan är värt att försöka precis som du gjort.

Lycka till till både dig och hönan  :)

Lilla Zoo

• Västergötland
Re:Sjuka Hönsögon
« Svar #2 skrivet: 28 aug-06 kl 20:48 »
Har haft faverolle och min höna hade också infektion i ögat, det höll på länge och jag tycktes inte få bukt med det. En dag höll jag hönan i ett stadigt tag och lyfte försiktigt på ögonlocket och se där satt en bit kutterspån, när den var borta blev ögat bra. lycka till Lilla Zoo
En konstnärssjäl som bor i husvagn, är odlare och hönsgalen...
Allt kan ha ett annat användningsområde,det är fantasin som styr....

Dela detta:

* Inloggade just nu

159 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser