Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Rugga nu???  (läst 1280 gånger)

flax

• Halland
Rugga nu???
« skrivet: 11 jul-11 kl 22:00 »
Hittar mängder av fjädrar i trädgården nu, kan det vara möjligt att någon/några hönor ruggar nu? Kan inte se att någon är borta, annars skulle jag tro att det var rester från någon stackars höna som låg låg kvar....
Om du går igenom ett helvete - bara fortsätt att gå!

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Rugga nu???
« Svar #1 skrivet: 11 jul-11 kl 22:01 »
Mina höns och fasaner ruggar nu, så visst är det möjligt  ::)
Min ena holländska dvärg ser just nu ut som en dvärg araucana  ;D
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

flax

• Halland
« Svar #2 skrivet: 11 jul-11 kl 22:05 »
Skönt att höra. Kan förklara varför äggmängden minskat drastiskt också. Trodde mest att det var hönorna som gömde äggen ute, men ruggar dom så är det kanske inte så många ägg heller....

Tack för svar!
Om du går igenom ett helvete - bara fortsätt att gå!

Tingeling

• -
« Svar #3 skrivet: 11 jul-11 kl 22:12 »
Min höna Villemo ruggade varje år i juni.......höll upp med äggläggningen i ca 6 veckor, och satte
sen igång igen. Så lade hon också ägg till november ca. i stället för att sluta i typ sept, okt. som
de andra :-))
Det svåra är inte att åldras...
Det svåra är att vänja sej av med att vara ung

Dela detta:

* Inloggade just nu

747 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser