Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Färg på öronmärken  (läst 1885 gånger)

Luppa

• Norrbotten
Färg på öronmärken
« skrivet: 16 jul-11 kl 19:34 »
Funderar på hur det egentligen är med öronmärkena... Får man ha andra färger än gult på SE-märken?
Djurtokig 80:a i norra norrbotten

Suffolkfår, höns av olika raser. 2 Border Collies, bondkatter och uppfödning av Lejonhuvad kanin för utställning, avel och kel.

samaka

• Dalarna
SV: Färg på öronmärken
« Svar #1 skrivet: 16 jul-11 kl 19:41 »
Ja. I en tråd för några månader sedan hänvisade jag till länk ang detta, om du vill ha det svart på vitt och orkar leta på den...

Luppa

• Norrbotten
« Svar #2 skrivet: 16 jul-11 kl 19:43 »
Ja. I en tråd för några månader sedan hänvisade jag till länk ang detta, om du orkar leta på den...

Hehe, det blir lite bläddrande det.   :P Men summan av kardemumman är alltså att det är OK att ha tex blå eller gröna märken?

Suffolkfår, höns av olika raser. 2 Border Collies, bondkatter och uppfödning av Lejonhuvad kanin för utställning, avel och kel.

samaka

• Dalarna
« Svar #3 skrivet: 16 jul-11 kl 19:48 »
japp

irma56

• Småland
« Svar #4 skrivet: 16 jul-11 kl 20:03 »
Men "handelen" är alltid gul

samaka

• Dalarna
« Svar #5 skrivet: 17 jul-11 kl 07:25 »
Men "handelen" är alltid gul

Inte på micro.

pernilla70

• Bohuslän
    • http://pernillaliljeros.spaces.live.com/
« Svar #6 skrivet: 17 jul-11 kl 21:16 »
Jag tycker det är smart att ha olika färger på den ena delen.
Det är första året jag har får och de tacklamm jag skall behålla får nu blå/ gula märken. Då är det lätt för mig att se vilket år de är födda.

Bor på en gård med sambo och 2 killar. Vi har 3 hästar, Texelfår, 2 labradorer, 6 katter, skånegäss, Kalkoner Pekingankor och en drös med höns.

Luppa

• Norrbotten
« Svar #7 skrivet: 18 jul-11 kl 11:00 »
Det är första året jag har får och de tacklamm jag skall behålla får nu blå/ gula märken. Då är det lätt för mig att se vilket år de är födda.

Ja, det är lite så jag tänker. Funderar på att köpa färgade micromärken till lammen nästa år.

Dela detta:

* Inloggade just nu

371 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Höjdpunkt när tidningen kommer, väldigt bra tidning
/Jenny

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser