Jag köpte en drivbänk, för att kolla lite...
Det tog ett par dagar, sedan kom det paket med brevbäraren. Lite ovanligt att det kommer så stora paket den vägen. Det märktes att brevbäraren var lite överraskad också.
Det är polyeten-plastfilm på skivorna när de kommer. Det är för att de inte skall bli repiga. Vit/mjölkig på ena sidan, och transparent på andra. Det ser ut som att den plastfilmen var kvar på bilderna på växthusen. Går fint att dra väck, men lite fransar blir det kvar.
Det är Kina-smäck. Men hyfsat för det.
Aluminiumlister som var fastklämda på skivorna. Lite sågspån innesluten i kanalerna. Ett par skruvar hade trillat ur plastpåsen och försvunnit. Fick använda en liten smula våld för att få ihop det hela då lister satt en aning snett och behövde justeras. Hade varit bra med tre händer ibland ... Dessutom kommer jag nog att dutta silicon på en del ställen så att det håller ihop lite bättre. Bytte ut ett par plåtskruvar till gängad skruv med bricka och bult. Det är omöjligt att få locken helt täta. Det är en sned glipa på minst 5 mm på båda sidorna. Det är väldigt lätt. Blåser bort medan man håller på att montera, men det var inga problem med hållfastheten. Det följde med fyra "tältpinnar" för att säkra det hela när det står på plats.
Jag tror nog att det fungerar, men fantastiskt billigt OCH bra var det ju inte. Ungefär som om man gjort det själv, fast klenare.

Växthusen verkar vara rätt låga. Och klena. Skall man köpa ett sådant så bör man nog satsa rejält på en bra sockel. Ett leca-block under mark, på sand. Ett leca-block över mark. Men då blir det tröskel när man skall in. Smal dörr. Man får nog se till att rikta sockeln väldigt noga. Och när man sätter upp det bör det vara vindstilla. Och det bör nog stå på en rätt skyddad plats, annars skulle jag bli nervös om det började blåsa.
Jag vågar nog inte köpa ett växthus där, för jag har nog ingen bra skyddad plats att ställa det. For fundera lite.
Jag köpte också trädgårdsvagnarna där. De var lite rejälare. Men så hade de vett att ta betalt också. De skulle nog vara väldigt bra för biodlare att flytta lådor på. Tillräckligt stora däck och tung vagn för att det skall gå rätt lugnt på gräsmatta.