Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Köpte för små ringar.  (läst 1285 gånger)

KungTulle

• Skåne
    • Mörkmårdens Minigrisar
Köpte för små ringar.
« skrivet: 03 aug-11 kl 14:17 »
Innan i somras rusade jag iväg och köpte plastringar att ha till mina kycklingar.  Jag borde ha tagit reda på först hur STORA jag behövde ha.

Mina kycklingar visade sig vara rediga storbeningar och större och större blir de ju. ( Stor Kochin och en stor Brahma). Jag tänkte ju ha ringarna för att lätt kunna skilja på de som har samma färg.

De är ca 16 mm i innerdiameter ( ev 17 lite svårt att mäta) i obruten förpackning. Det är en påse blåa och en påse gula och det är 25 st i varje påse. Det är ringar som låses genom att man skjuter ihop dem inte den gammeldags spiralringen.

Nån som kan tänka sig att byta mot ringar i storlek som passar Stor Kochin och Stor Brahma både till höns och tuppar? Behöver inte vara samma färger som ovan.

Annars måste jag ju köpa ett gäng mindre höns också????  :P  Eller??? Nä då blir min sambo nog LITE sur!

Alternativt behöver jag tips om var jag kan köpa stora ringar av samma typ för en vettig peng- har för mig att dessa påsar kostade nåt mellan 35 och 40:-/st på Granngården.
Mörkmårdens Minigrisar
http://minigrisar.n.nu/
Vi har nordsvenskar, myskankor, minigrisar, katter, sköldpaddor och akvariefiskar.

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
SV: Köpte för små ringar.
« Svar #1 skrivet: 03 aug-11 kl 22:01 »
Köp om du kan 27 mm till tupparna och 24 mm till hönorna.
Om du inte hittar det bland hönsringarna kolla bland ev kalkon eller gås ringarna om det finns många olika slakt fjäderfäringar att välja på.

Jag köpte 5 mm och 8 mm till mina dvärghöns-ungdjur och de fungerar bra.
Köpte mina på en utställning som de nog har köpt i sin tur av högberga.

Hogbergaab.se
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

supersnällasilversara

• hellre lite skit i hörnet än ett rent helvete
    • Blekinge
SV: Köpte för små ringar.
« Svar #2 skrivet: 07 aug-11 kl 14:38 »
Annars måste jag ju köpa ett gäng mindre höns också????  :P  Eller??? Nä då blir min sambo nog LITE sur!

Sjölvklart måste du köpa ett gäng mindre hönor nu.  ;)  Ha ha ha!
Har 2st svarta orpington + en blå tupp. 3st Kopparfärgad Maran.  2st bruna+2st vita värphöns. 2st dvärgkochin, 2st isbar och några blandisar. 6st dvärggetter, två åsenfår. En vovve!

Dela detta:

* Inloggade just nu

351 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen!
/Gabriella S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser