Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Funkar det?  (läst 2457 gånger)

TheoA

• Södermanland
Funkar det?
« skrivet: 05 aug-11 kl 23:32 »
att ha ankor med höns? Jag tänkte köpa 3 ankor och ha med våra höns. Om det inte funkar så får de flytta till ett eget hus.. jag tänkte att ankorna får mat ute på vintern. För på sommaren är de i sina sommarhus. Och då får de mat ute. Måste fixa sluss till hönsluckan först, hönsen ratar att gå ut på vintern. Och våra blir alltid förkylda då.  ::)
Bor i sörmland med min familj och 130 kor, både kött- och mjölkkor, 25 höns, 2 katter, 10 vaktlar, och 3 akvarium.

TheoA

• Södermanland
SV: Funkar det?
« Svar #1 skrivet: 11 aug-11 kl 13:40 »
Eller ska man låta de bo i hönsens oisolerade hus året om? Dom är ganska stora och upphöjda från marken.
Bor i sörmland med min familj och 130 kor, både kött- och mjölkkor, 25 höns, 2 katter, 10 vaktlar, och 3 akvarium.

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
« Svar #2 skrivet: 11 aug-11 kl 16:13 »
Jag skulle haft de i ett enskilt hus om dina  höns lätt blir förkyla.

Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #3 skrivet: 11 aug-11 kl 21:34 »
Har du ett extra hus så anvvänd det till ankorna dom behöver inte värme som hönsen gör .
Men visst går det att ha dom ihop .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

TheoA

• Södermanland
« Svar #4 skrivet: 12 aug-11 kl 00:39 »
Har en lekstuga som jag måste byta golv i och flytta om jag ska använda den.. Ska man täcka golvet med något? vaxduk, plast?

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
« Svar #5 skrivet: 12 aug-11 kl 07:20 »
Antingen så flyttar ni huset och sen lägger jättemycket halm i dem eller så lägger ni någon plast och sen på med jäytemycket halm ;)
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

TheoA

• Södermanland
« Svar #6 skrivet: 12 aug-11 kl 14:20 »
Jag få nog vänta tills efter skörden, pappa har nog inte tid med traktorn. Damm då, tänkte ha 4 st. Går det att ta två pallkragar, lägga en pressening i och häfta fast påinsidan. och göra en ramp med plankor över?

neppelina

• Det blir inte roligare än man gör sig =)
    • Västergötland
« Svar #7 skrivet: 27 aug-11 kl 22:46 »
Förlåt TS, men undrar samma sak som dig.  :-[
Ni säger att de går bra att ha dem tillsammans med höns. Då är min fråga, går det att ha höns MED tupp & 3 ankhonor? Alltså ingen ankhane.
Försöker tuppen para sig med ankorna, eller "förstår" han att de inte är höns ::) Och OM de skulle para sig, vad händer då  ???

Säkert konstiga frågor, men man måste ju lära sig på ngt sätt  o:) :P
Bor på landet med man, 3 barn, finulls får, belgiska jättar, franska vädurar, rexar & vita lant kaniner, höns & myskankor, 5 katter & 2 hundar......fullt upp mao =)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #8 skrivet: 27 aug-11 kl 22:49 »
Tuppen förstår att det inte är höns .
Ja jag har haft 5 tuppar i mitt hönshus tillsammans med ankorna .
Det enda negativa är nog att ankorna kan vara elaka med kycklingar o nibbla på hönsen .
Har dom bara okej med utrymme så funkar det utmärkt dock .
På natten sover ju hönsen på pinnarna o hela golvet är ledigt o på dagen kan dom ju gå ut .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

neppelina

• Det blir inte roligare än man gör sig =)
    • Västergötland
« Svar #9 skrivet: 27 aug-11 kl 23:04 »
Tack snälla för svaret.

Platsen är minsta problemet, det va det här andra som oroade mig. Men nu e jag lugn igen  ;)
Bor på landet med man, 3 barn, finulls får, belgiska jättar, franska vädurar, rexar & vita lant kaniner, höns & myskankor, 5 katter & 2 hundar......fullt upp mao =)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #10 skrivet: 27 aug-11 kl 23:31 »
Mina 4 ankor tog ett hörn som sitt inne o ett hörn av hönsgården som sin ute o sen nöp dom till hönsen som lallade in där .
Mat o vatten grejen funkade bara bra inga bråk .

Dela detta:

* Inloggade just nu

330 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser