Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Anksämja  (läst 1139 gånger)

Hylletorp

• Närke
    • Hylletorp gård
Anksämja
« skrivet: 24 aug-11 kl 11:41 »
Hej!
Behöver lite hjälp med min ankflock. Just ni i flocken består den av två par Mignonankor och ett par Mandarinänder.
Problemet är att ankparet 1 som bodde där 1 vecka innan på dagtid har tagit över hela gården. Mandarinerna har flyttat upp på anktaket
men ankpar 2 får bara vistas på ca 1m2 och då bakom huset.
Ankpar 1 har alltså tagit över mer än 40m2 själva och så fort de andra paret visar sig går han med sänkthuvud och ivrigt påhejade av frun och jagar undan dom.
Hur ska jag göra? plocka bort dom en vecka eller så eller hur gör man?
Ankpar 1 är ca 3-4 år och ankpar 2 födda i år.
/Camilla
Magpieankor, Bohuslän dals svarthöna, GSV Leghorn, Eksjöhöns, Bronsekalkon, Afrikanska Pärlhöns, Skrattduvor, Guldfasan, Jumbovaktlar, Gotlandskaniner, Mellerudskaniner, Fransk vädur, Hundar, Katter, Marsvin.

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Anksämja
« Svar #1 skrivet: 24 aug-11 kl 11:53 »
Jag hade typ samma problem, då delade jag upp buren så de var i olika, men endå jämte varandra så de såg varandra. Så var det så i kanske 2 veckor. Sen släppte jag ihop dem och det funkade jättebra :D
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Dela detta:

* Inloggade just nu

715 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser