Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kycklingar  (läst 1816 gånger)

Axelis

Kycklingar
« skrivet: 01 sep-11 kl 14:38 »
Har 5 veckor gamla kycklingar. När är dom redo att lämna hemmets och mammas trygga vingar och ge sig ut på egna? Vågar jag släppa ihop dom med pappa än? ??? ???

Gamina

SV: Kycklingar
« Svar #1 skrivet: 01 sep-11 kl 14:44 »
Jag släpper ihop mina vid ca 2 veckors ålder, kan bli något senare lite beroende på vädret då mitt hönhus har en ingång som är 40-50cm hög. De har då gått i egen bur i hönshuset sedan de kläcktes så alla djuren har sett varandra hela tiden.
Genbank för Gotlandshöns

Axelis

« Svar #2 skrivet: 01 sep-11 kl 14:50 »
Ok. Nu har inte pappan sett dom. Han har hört dom dock. Spelar rasen någon roll? Jag har Gammal svensk dvärghöna.

tillyvonn

• lantbo med grön livsstil
    • Hälsingland
« Svar #3 skrivet: 01 sep-11 kl 21:42 »
Oj - min pappatupp fick se sina kycklingbarn från början och var mycket beskyddande på en gång.
Är det olämpligt att ha dom tillsammans på en gång??? ???
Lita på det oväntade!
Jag håller Hedemorahöns och Helsingefår med genbank

ciaston

• Dalarna
    • http://hem.passagen.se/mamovers/
« Svar #4 skrivet: 01 sep-11 kl 21:59 »
I min grupp så går dom ilag , men den första veckan så sätter jag upp ett litet staket , för att dom andra hönsen ska våga sig in för mamma höna kan vara nog så vaktande, tuppen äter ilag med dom små nu efter några dagar.
Kycklingarna som jag kläcker själv får vänta mycket längre innan dom får gå ilag med gruppen.
5 barns mamma på landet, som föder upp mini shettis och har ett gäng dv. kochin i olika färger  + 3 hedemora .
Har en kinesiska nakenhund och en chihuahua.
Hamnar gärna i helvetet för där behöver man bara sitta eldvakt och i himmlen så vet jag att det bara blir en massa tjafs om övertid och dyligt..

Axelis

« Svar #5 skrivet: 02 sep-11 kl 12:43 »
Släppte ihop dom igår. Tuppen sträckte upp dom rejält när dom kom för nära men imorse så verkade dom trivas i varandras sällskap. ;D

Bunnykit

• Hälsingland
« Svar #6 skrivet: 04 sep-11 kl 12:44 »
Oj - min pappatupp fick se sina kycklingbarn från början och var mycket beskyddande på en gång.
Är det olämpligt att ha dom tillsammans på en gång??? ???

Den bilden är något av det gulligaste jag har sett på länge xD

TiB

• Dräng, på egen gård.
    • Småland
    • maskinochtryckluft.se
« Svar #7 skrivet: 04 sep-11 kl 12:55 »
I torsdags var Gullhönas kyckling en vecka. Idag är 3:e dan de går ute fritt som alla de andra hönsen, katterna och hunden. Bara att hoppas det går bra men Gullhöna är aggressiv. Hynnan fick backa idag när hon kom för nära.............. ;D
En röst talade till mig ur kaoset och sade;
Le, var glad, ty det kunde varit värre.
Jag log, jag var glad, och det blev värre!

Dela detta:

* Inloggade just nu

462 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser