Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Fryser dom ihjäl?  (läst 1517 gånger)

Axelis

Fryser dom ihjäl?
« skrivet: 08 sep-11 kl 12:36 »
Mina kycklingar är nu 6 veckor. Har nu märkt sedan ett par dagar att hönan gärna hoppar upp o lägger sig för  natten i ett rede dit alla inte kan hoppa upp ännu. Jag har då lagt upp dom i redet. Min fråga är: Finns risken att dom fryser ihjäl eller är dom så stora nu så dom klarar nattkölden? ???

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Fryser dom ihjäl?
« Svar #1 skrivet: 08 sep-11 kl 13:37 »
Det beror på hur kallt du har på nätterna och hur bra befjädrade dom är. Är dom 6 veckor och har fått en ordentlig fjäderskrud är det förmodligen inget problem så länge det inte blir minusgrader.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Axelis

« Svar #2 skrivet: 08 sep-11 kl 14:02 »
Det bor i ett ombyggt förråd. Har en ganska rejäl skrud. Dom ligger tätt ihop tillsammans och känns varma o goa.

katten jussi

• En strähårig kaffekat från karelen
    • Ångermanland
« Svar #3 skrivet: 08 sep-11 kl 14:17 »
Det bor i ett ombyggt förråd. Har en ganska rejäl skrud. Dom ligger tätt ihop tillsammans och känns varma o goa.
vi hade en hönsfarm i finska karelen. så därför är jag uppväxt med höns,,

Det är så att om det är minusgrader ute så brukar det vara plusgrader inne i skulet,
så det behövs flera minus innan kylan kruper in i ,, men ser man till att ge dom jummet vatten,
så dom slipper dricka iskall vatten på moronen,,hmm,,varför inte ha en vattenvärmare till vattnet,, under kall peroden så är det mycket bra för hönnsen att få fetare foder,,tex
solrosfrö eller feta matrester ,, då klarar dom kylan vällig bra,,
katten jussi

Dela detta:

* Inloggade just nu

317 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning där det mesta tas upp! Klart prisvärd läsning.
/Theo

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser