Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tiggande tupp...  (läst 774 gånger)

Bubblaren

• På bilden: jag och tuppen Babe! Holländsk vithätta
    • Skåne
Tiggande tupp...
« skrivet: 18 sep-11 kl 23:53 »
Bara undrar: hur normalt är det att ha en några månaders gammal marantupp stående hela dagen på trädäcket stirrande in genom glasdörren i huset och vänta på mat? De andra (40 frigående) vissa kommer ju om jag öppnar dörren - äter och går igen. Men han bara står och står - även om det ösregnar. Funderar snart på om han har problem med att bli mätt.. ??? Kokar snart en hel kastrull med pasta för att se om han någonsin blir nöjd.... Han går in allra sist i hönshuset - för man vet ju inte om jag kommer med något mer.. Han får spannmål och majs och går fritt och snart ska jag fylla ut med värpfoder med. Hela hans liv verkar ju bara kretsa runt mat! Dags för terapi  :P
Säljer avelsägg och matägg.
Titta in på Västerkullas gårdsförsäljning på Facebook  :-)

Xoot

• Gäst
SV: Tiggande tupp...
« Svar #1 skrivet: 18 sep-11 kl 23:59 »
Har en likadan marantupp.  ;D
Men han brukar locka med sina damer så slutligen står hela högen och inväntar mat även om det finns i hönshuset.

Det är inte varje dag som dörren är öppen från deras rastgård så då finner han sig i att vara där inne.

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Tiggande tupp...
« Svar #2 skrivet: 19 sep-11 kl 11:10 »
Vad glad att det bara är en "liten" marantupp  ;D Här hemma blir jag nedsprungen av 10 kakoner 5 gäss och 20 myskisar om jag går ut i trädgården. Dom har minsann aldrig får någon mat och håller på att svälta ihjäl ::)

Hönsen är mer snälla och beskedliga och håller sig lite lagom distans  ;)

Och  självklart fodrar jag mina djur  :D  men inte varje gång jag går ut  :P
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Dela detta:

* Inloggade just nu

289 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser