Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Låta kyckling gå med de stora  (läst 1279 gånger)

MiaPia99

• Lev idag imorgon kan det vara försent
    • Dalarna
Låta kyckling gå med de stora
« skrivet: 05 okt-11 kl 13:32 »
Jag har en brahmakyckling som nu är 3 veckor gammal och bor med sin mamma i en hage i hönshuset.
När kan jag öppna och släppa ut dom tillsammans med de övriga hönsen?
Mamman börjar att tycka att det är tråkigt att vara instängd.
Lycklig ägare av Brahma och Sussex och två kattfröknar som är världens gosigaste

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Låta kyckling gå med de stora
« Svar #1 skrivet: 05 okt-11 kl 17:03 »
Det beror på hur snälla dina andra höns är. I vissa flockar kan mamma höna gå med sina kycklingar tillsammans med flocken från kläck i andra flockar är det bäst att kycklingarna blir bortåt 12 veckor...

Det är bara att prova att släppa ihop dem när du har tid att vara med och hålla koll i början.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

JQHANNES

• Gotland
SV: Låta kyckling gå med de stora
« Svar #2 skrivet: 05 okt-11 kl 22:21 »
Jag har låtit mina kycklingar gå fria med mamman ändå sedan födseln.. och inga av de andra hönsen stör sig på det, kanske pga att dom inte håller sig i hönshuset om dagarna, vilket kycklingarna gör  :)

Men..jag tror inte det skulle vara något problem!

Dela detta:

* Inloggade just nu

245 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidning jag någonsin har läst!
/Jeya M

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser