Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Igengrodd damm  (läst 1430 gånger)

Wolphedog

• Värmland
Igengrodd damm
« skrivet: 06 okt-11 kl 09:54 »
Hej!
Finns det ankor som är extra duktiga på att hålla dammar öppna? Jag har en kompis som i stort sett gett upp kampen om dammen, och den håller på att gro igen. Eftersom det är en damm med genomströmning kan dom inte plantera in karp, men det kanske finns andra sätt. Hoppas att det finns någon lämplig ankras.

Brokullen

• Dalsland
SV: Igengrodd damm
« Svar #1 skrivet: 06 okt-11 kl 10:41 »
Vet inte om det finns någon ras som är lämpligare än någon annan men mina pekingar och pekingkorsningar äter då rent i min damm.Tyvärr även sånt som jag vill ha där  :P
Bor på en liten gård med man,2 utflugna+1 barn hemma,2 hästar,2 katter,en olde english bulldog och en grandis, vaktlar, mignonankor, linderödsgrisar och en massa höns.

TOR

• Dalarna
SV: Igengrodd damm
« Svar #2 skrivet: 22 okt-11 kl 22:22 »
Har en sån damm precis :( och som din väninna gett upp hoppet att försöka rensa själv. Har fått rådet att "rulla upp" botten på sommaren och sedan köpa ankor att underhålla den, men att man inte klarar att rensa själv. Det beror kanske på storleken på damm och antal ankor? Gör nu ett försök och skaffar ankor till dammen i alla fall. Hoppas att få fina ällingar och lite ägg någon gång ibland  :).

Dela detta:

* Inloggade just nu

363 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser