Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Räkningar  (läst 1091 gånger)

Fiat

• -
Räkningar
« skrivet: 06 okt-11 kl 21:39 »
Om jag har ett barn på dagis och komunen inte skickar någon räkning för detta och efter1.5 år kommer på deras miss. Hur långt tillbaks kan dom kräva pengar?  Har hört någon stans att om ex en snickare inte skickar faktura på utfört jobb inom en viss tid förfaller fakturan och snickaren kan inte kräva sina pengar. Borde ju va det samma för komunen?
MVH FIAT......

Ferdinandsdotter

• Småland
SV: Räkningar
« Svar #1 skrivet: 06 okt-11 kl 21:46 »
Kommun, stat och landsting har ingen deadline enligt min erfarenhet :( om man har barn på dagis vet man väl om det och ska ringa och kolla var räkningen är.... antar jag.
Tänker på de "utvecklingsstörda" som för något år sedan blev återbetalningsskyldiga för att FK hade betalat ut för mycket pengar åt dem under flera år... så det var inga småpengar det rörde sig om. En av killarna skulle tydligen leva på existensen i 7 år för att kunna betala tillbaka.

Existens?

• Gäst
SV: Räkningar
« Svar #2 skrivet: 08 okt-11 kl 09:42 »
Annars är det ju normalt 3 år. Har du inte hört nåt eller fått nån faktura på 3 år så är det preskriberat.

Dela detta:

* Inloggade just nu

335 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som vanligt ett mångfacetterat och informativt nummer om mycket som hör självhushållningen till.
/Håkan

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser