Nu har jag beslutsångest
Bakrunden är: Hildur-Hilda 11 år har en längre tid hostat ibland och när jag nu tar tag i det med att med förstoringsglas och tops undersöka utan att finna något i mat eller luftstrupe,,, avmaskas hon med 1/2 Axilur *3 dag ( hon väger dock knappt 1 1/2 kg så lite överdoserat är det

avm 17 sep alltså 4 veck sedan ) Resultatet blev bättre men inte helt bra.
Jag vill avm igen men törs inte riktigt, det står heller ingen sådan rekomenation på bipacksedeln
Nu (läs idag)när jag gav ostbitar började hon hosta mycket och då fick jag för mig att det kan vara bitar av Parafinet runt osten som fastnar i halsen..
Så till frågan/orna:
Kan det vara så att parafin är så `osmältbar´att de ligger kvar väääldigt länge i halsen och skapat en kronisk retning?
Kan en höna bli/vara allergisk?
Har hon Gapmask som inte vill ge sig?
Varför jag nu sänder ut dessa frågor är att 2000 tog jag bort en höna som lät när hon andades likt astma och gjorde det under en lång tid ,, Ja ett år kanske. Helt frisk förövrigt med blanka fina fjädrar och gott hull. Jag hade inte kunnandet som idag och ångrar bittert att jag valde vara `humana´ då vi trodde hon led svårt. Men med facit i handen,,,,, då det inte fanns någon som sa - Gapmask - eller bollat ideer på ett Alternativ.nu. Detta blev förvisso också en lärdom´.
Så Kan ni hjälpa mig med ideer, råd kanske bara att "gissa" för hönan ser ju bara jag (och hon ser helt frisk ut men har en förskräcklig hosta) eller har egna erfarenheter med liknande.
//Cokett