Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Thairestaurang ville köpa levande höns för plågsam slakt av mig!!  (läst 6158 gånger)

FM

• Skåne
hmmm det fluerar nog flera religioner i dessa länder och dom är nog gränsöverskridande.
mvh
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

tillyvonn

• lantbo med grön livsstil
    • Hälsingland
åh fy så vidrigt!  >:(
Slakt ska ske på ett så humant sätt som möjligt, inte så där. Påminner mig om argumenten för omskärelse av flickor... Usch!
Lita på det oväntade!
Jag håller Hedemorahöns och Helsingefår med genbank

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
Nej det där är inte vanlig halal slakt , men kanske någon extrem variant av halal.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

FM

• Skåne
Tror inte att det har med halal att göra. Finns flera stora och mindre och blandreligioner som slaktar på liknande sätt. På sätt och vis har de med varandra att göra för människor influeras av varandra. Nu kan man ju oxå undra om just dessa personer som tråden avser vet vilket lidande det är för djuren. Men som jag ser det, vi människor blundar för grymhet för att tillgodose andra behov. Sedan gäller inte de alla. Vissa handlar i okunskap endel har kunskap men skiter i saker och ting. Vi har mycket dubbelmoral. Även jag  ;) jobbar på att leva som jag lär. Men klart att jag har inte stenkoll på hur djuren dog som är läder i mina hästgrejor etc...

mvh
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
Nej, precis allt kan nog ingen ha koll på.  Men vi kan sträva efter att bli allt bättre som människor, och nu är visst frågan om dessa "thai-ägare" har en sådan strävan, och om de är öppna för en dialog.  Trådskaparen får berätta hur det går!  Har Du besökt restaurangen igen?
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Xoot

• Gäst
Nej, precis allt kan nog ingen ha koll på.  Men vi kan sträva efter att bli allt bättre som människor, och nu är visst frågan om dessa "thai-ägare" har en sådan strävan, och om de är öppna för en dialog.  Trådskaparen får berätta hur det går!  Har Du besökt restaurangen igen?

Vad menar du att jag ska diskutera med restaurangägarna?
Har egentligen inget intresse i att språka med en eventuell, förmodligen vägg.

Har upplyst att det inte är tillåtet i Sverige och att här inte säljs några levande djur.
Om jag ska vara ärlig så känner jag mig nöjd men fortfarande lite ställd, aldrig hört om detta tidigare.

Trollmor

• -
Aha, jag fick intrycket att Du besökte dem regelbundet, och att alla på trakten var goda vänner.  Då så, då är det väl inte mer att säga om det, utom att många angränsande frågor har kommit upp i tråden, som väckt min privata nyfikenhet:  Vilka religioner har sådana krav, står det verkligen så i någon helig skrift, osv.  Fint att Du vägrar sälja under sådana förutsättningar!

Xoot

• Gäst
Är själv lite intresserad av att veta mer hur just en sådan religion fungerar.
Alla på byn är inte goda vänner. Men jag och restaurangägarna är däremot. I arbetslivet alltså inte privat.

Trollmor

• -
Nå, men då ser vi fram emot mera information när Du fått den av dem!  Det är ju ingen större brådska, saken är ju intressant på ett mer principiellt plan!

Dela detta:

* Inloggade just nu

301 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser