Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bröd på eget mjöl  (läst 1870 gånger)

Ciiilia

• Skåne
Bröd på eget mjöl
« skrivet: 16 sep-11 kl 16:53 »
Jag bakar bröd på egen spannmål som jag maler hemma, finns det någon mer som jag i vårt avlånga land och vad bakar ni för sorts bröd?

Söderberg

• Skam den som ger sej...
    • Västergötland
SV: Bröd på eget mjöl
« Svar #1 skrivet: 03 nov-11 kl 11:08 »
Är ganska ny i självhushålls tänket och baka på eget mjöl låter väldigt spännande. Vad odlar du för spannmål och hur mal du det till mjöl?

Dagen

• I skogens trädgård höra vi hemma.
    • Småland
SV: Bröd på eget mjöl
« Svar #2 skrivet: 23 nov-11 kl 21:17 »
Jag maler också eget mjöl men jag har inte odlat spannmålen själv än. Hur odlar du det? (för hand, traktor, häst?)
Jag bakar surdegsbröd på endast råg för det mesta, enkla bröd med bara råg och vatten. Bakar i lerkärl med lock i vedspisen. Aldrig använder jag recept utan kör på känsla, och har aldrig blivit missnöjd. Ja utom i början innan jag visst vad jag höll på med., Mitt råd är att experimentera och lita på känslan, den infinner sig bara av erfarenhet är min erfarenhet :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

126 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser