Rissirap ska vara nyttigare än honung! Däremot är det kanske inte så lätt att få tag på.. :(Jag är så lyckligt lottad att jag bor i Uppsala och har Sveriged kanske mest välsorterade ekologiska specialbutik Tant Gröns skafferi. Där säljs mycket "alternativ mat"" som passar den som är medveten vegetarian makrobiotikeretc. De har ett otroligt utbud, där säljs mat, hygienartiklar, kemtekninska produkter (av märken såsom Eco-ver, Urtekram m fl) , godis utan socker (och natrurligtvis utan aspertam och annan ondska!!) buljonger utan ondskefull natriumglutamat, (vegetariska)tandkrämer utan gifter m. m. m. m. Oj, det blev ett långt inlägg om Tant Grön, jag kan inte låta bli, de är så FANTASTISKA! Det finns en liknande butik, fast av mindre format i Stjärnsund utanför Hedemora. Jag vet att det också är för långt för dig, men det kanske får dig att komma på fall det kan finnas en liknande butik nära dina hemtrakter? Om du vet någon butik(matinriktad hälsokostbutik) som är återförsäljare av Biofoods produkter kanske du kan be dem ta hem rissirap?