Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  dv kochin ägg!  (läst 1942 gånger)

Zink

• Ångermanland
    • Asamayama
dv kochin ägg!
« skrivet: 07 dec-11 kl 10:40 »
snälla ni som har dv kochin eller bilder på deras ägg. jag har några som börjat värpa men färgnyansen skiljer sig 8kanske helt ok) men den höna som lägger det ljusaste ägget har även inte ett runt ägg som de övriga, det är mer avlångt :) Mer likt ett silkes ägg?

snälla ni som har bilder, lägg gärna ut på hur de kan/ska se ut, så ska ja se till å fixa en bild på hur mina är :)
även en blind höna hittar ett korn...

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
SV: dv kochin ägg!
« Svar #1 skrivet: 08 dec-11 kl 08:38 »
Ett par ägg från mina. Färgerna varierar från ljusare till brunare ton, äggen på bilden hör till lite "mittemellan" tonerna. 

Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Zink

• Ångermanland
    • Asamayama
« Svar #2 skrivet: 08 dec-11 kl 10:35 »
en bild från äggen i förrgår....

även en blind höna hittar ett korn...

älglund

• Dv. kockiner, Sussex, Orpington, Vithättor, Silkes
    • Västerbotten
    • www.familjenwiklundagren.se
« Svar #3 skrivet: 31 dec-11 kl 00:24 »
Helt normalt  :D
Sambo och  6 barn, 2 hästar,1 hund, 5 katter, 1 kanin, och drygt 100 hönor och tuppar ( dv.kockin, sussex(4 olika färger), orpington, dv.vithättor, dv.silkes, holländsk dvärg, Sabelpoot och ett gäng med blandraser).  www.familjenwiklundagren.se

Jennyt

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 31 dec-11 kl 00:29 »
Äggen ser helt normala ut Zink. Rent generellt så ser unghönsens ägg under den första månaden (typ) ganska konstiga ut. De kan vara avlånga, knöliga, små, supersmå osv. De kommer sig och intar ett mer normalt utseende allteftersom ;)
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se

Dela detta:

* Inloggade just nu

340 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser