Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Dom stanar kavar ute  (läst 1780 gånger)

kbh

• Gäst
Dom stanar kavar ute
« skrivet: 28 dec-11 kl 12:55 »
Undrar var för inte alla hönsen vill gå in när kvällen kommer  hälften av dom går in men inte gammel tuppen och tre hönor det har börja rätt nyligen kan det ha med att ja råkar ha två ung tuppar med .

jan98

• Närke
    • www.nasslegarden.se
SV: Dom stanar kavar ute
« Svar #1 skrivet: 28 dec-11 kl 13:06 »
Deras naturliga gång är när det blir kväll så vill dem gå in
men ibland kan det vara några sengångarna särskilt bland kycklingar och unghöns dem vill vara uppe länge
jag hade en gång en väldigt gammal tupp som var ut långt efter att solen hade gått ner men det är olika det bror på vad för höns man har
men som sagt egentligen borde alla gå in.
Det finns ingenting jag inte kan, bara sån't jag inte har lärt mej...

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #2 skrivet: 28 dec-11 kl 13:19 »
Om de triv i sitt hönshus, så kommer de att gå in i rätt tid, när de väl lärt sig rutinen. Ibland får man som ägare schasa in dem vid lagom tid ett antal gånger, så att de lär sig. Att ge dem något gott inne en stund före skymningen gör dem mer motiverade att gå in.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #3 skrivet: 28 dec-11 kl 14:09 »
Hos mej går ingen in om inte lampan är tänd inne när det skymmer.
Dom verkar inte gilla att gå in när det är mörkt inne.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Soshila

• Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
« Svar #4 skrivet: 28 dec-11 kl 22:13 »
Ja, tänd lampa i hönshuset brukar funka för att få in dem om de av någon anledning inte vill gå in. Mina kan få för sig att inte vilja gå in om det hänt något särskilt under dagen, om jag haft storstädning eller ändrat något hos dem tex. Men tänder man lampan traskar de in.

kbh

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 28 dec-11 kl 22:39 »
Jo lampan är tänd  alla andra går in utom just dom här tre plus tuppen .

Dela detta:

* Inloggade just nu

251 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser