Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad gör hönan?  (läst 1130 gånger)

mita67

• Blekinge
    • Sitt, Ligg och Lek
Vad gör hönan?
« skrivet: 31 dec-11 kl 21:09 »
Tog en maran på bar gärning idag, hon tog ett ägg ur redet, bar det i näbben över alla pinnarna över bajsbrädan och släppte ägget på golvet. En promenad på minst 1/2 meter, varför? Först tänkte jag äggätare men varför släppa ner det på golvet och sen gå tillbaka till redet. Hade jag inte stoppat henne hade hon tagit nästa ägg, har hittat några trasiga ägg sista veckan men jag trodde att det var en klumpig brahma som trampat sönder dem. Hon skriker och hugger mig i händerna också så jag funderar på om hon vill ruva snart, hon är född i maj och började värpa för nån månad sen. Har bara hittat trasiga beige ägg, kan hon vilja ta bort alla ägg som inte är i hennes färg? En liten rasisthöna kanske?!?

tinna.m

• Skåne
SV: Vad gör hönan?
« Svar #1 skrivet: 31 dec-11 kl 21:14 »
Tråkigt men spännande..
Jag gissar som du, hon hjälper evolutionen på traven.
Fortsättning följer..?(webkamera)
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

mita67

• Blekinge
    • Sitt, Ligg och Lek
« Svar #2 skrivet: 31 dec-11 kl 21:17 »
Jag är teknisk som en get så kamera ska ni inte hoppas på ::) Men hellre en knäpp höna än en äggätare

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #3 skrivet: 31 dec-11 kl 21:38 »
Rasisthöns finns :o Jag har förvisso inte hört om någon som föredrar en specifik äggfärg men att hönor ratar kycklingar med fel färg händer då och då.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Dela detta:

* Inloggade just nu

242 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser