Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hjälp med kök -planlösning  (läst 14497 gånger)

Intricate

SV: Hjälp med kök -planlösning
« Svar #40 skrivet: 10 jan-12 kl 09:10 »
Jag är inne på kimis förslag. Utan köksö alltså. Tycker den gör att köket blir som två korridorer. Känns inte så lantkökigt. Jag hade satt kyl och frys till vänster när man kommer in från hallen. Diskho under fönstret, arbetsbänk hela vägetimothy tvättrumsväggenn till vänster om hon och med diskmaskin under. Sen hade jag anammat en del av idén med att sätta en blindvägg men, jag hade satt den jämns med murstockenrät och spisen jämns med vedspisen eller kanske en liten bit in för att få lite längre arbetsyta till höger om diskhon.

Sen överskåp över arbetsbänken hela vägen till taket. Inte kloss på fönstret utan lite luft emellan. Om du behöver mer förvaring så hade jag satsat på att sätta ett skåp för t ex grejer du inte använder så ofta på väggbiten in mot matsalen. Vill du bara ha en enkel kyl och frys kan du sätta ett högskåp brevid. Jag hade också strävat efter att få all bänkyta så ren som möjligt. Alltså om du har mikro så in med den i ett av överskåpen. På så vis har du gott om bänkyta att baka på. Om du inte använder vedspisen när du bakar så kan den användas som tillfällig avställningsyta då.  Eventuellt kan mikron sättas på den döda ytan brevid spisen. Annars kan eventuellt någon annan köksattiralj du vill ha framme stå där.

Om köksön efter en närmare koll känns dåligt kommer jag nog köra på ditt alternativ. Det känns som ett säkert kort.

Dela detta:

* Inloggade just nu

317 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Supernöjd med den nya tidningen! Ska fixa ny betalning nu så vi har täckt upp det kommande året, ser fram emot att bygga upp ett litet bibliotek av tidningarna. :) Och maken är ivrig att få testa på ölbryggandet som finns med i senaste numret.. :P
/Maria Örni

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser