Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  stökig nyårsnatt i hönshuset!!  (läst 1164 gånger)

mita67

• Blekinge
    • Sitt, Ligg och Lek
stökig nyårsnatt i hönshuset!!
« skrivet: 01 jan-12 kl 19:05 »
Det måste ha varit stökigt i hönshuset i natt. Vi brukar få 9-12 ägg varje dag, kl 14 fanns det bara 3 st. Kl 16 började tuppen gala och höll på i en halvtimme, kl 18 hade vi fått 9 ägg. De brukar ju värpa mest på förmiddagen. Verkar som om de blivit riktigt störda i natt. Tur det bara är nyår en gång varje år

kackelmann

• Skåne
SV: stökig nyårsnatt i hönshuset!!
« Svar #1 skrivet: 01 jan-12 kl 19:12 »
Skojar du, de är väl bakis! Mina skulle nog ha fest igår tror jag!!   ;D
Brukar alltid se till så de kommit upp på pinnarna innan jag släcker solen för dem, men igår kväll ville de aldrig gå och lägga sig.. Höll på att tramsa runt i flera timmar efter normal gonatt-sagotid. Nästan så jag misstänker de hade nån spritgömma nånstans. :o
Blommehöns, kaniner, häst, gårdskatt, hundar, lantrasbil

Snuzer

• Vetgirig
    • Blekinge
    • enlitengard
« Svar #2 skrivet: 01 jan-12 kl 19:27 »
Skojar du, de är väl bakis! Mina skulle nog ha fest igår tror jag!!   ;D
Brukar alltid se till så de kommit upp på pinnarna innan jag släcker solen för dem, men igår kväll ville de aldrig gå och lägga sig.. Höll på att tramsa runt i flera timmar efter normal gonatt-sagotid. Nästan så jag misstänker de hade nån spritgömma nånstans. :o

Äggtoddy?
Livet är en smula för kort...  när man tänker efter : )

mita67

• Blekinge
    • Sitt, Ligg och Lek
« Svar #3 skrivet: 01 jan-12 kl 19:36 »
De fick räkor men inget vitt vin, kanske honungsmelonen hade jäst ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

745 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser