Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Pärlhönetupp parar hönsen?  (läst 2031 gånger)

änga

• Småland
    • 1811 ord&bild
Pärlhönetupp parar hönsen?
« skrivet: 10 dec-11 kl 16:36 »
Haha, åh vad charmig! Dum fråga, men parar han inte de vanliga hönorna då? Hemskt ståtligt med en prickig vakttupp må jag säga! ;-D

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Pärlhönetupp parar hönsen?
« Svar #1 skrivet: 10 dec-11 kl 16:56 »
Nej det är inte samma art av fågel .
Kolla på introt till lejonkungen där finns en annan variant av pärlhöna som springer över savannen *S*
Dra fram till 1:10 se o lyssna på dom vackra blåa Gampärlhönsen som kommer springandes *S*
The Lion King Soundtrack "Circle Of Life" Original (English)
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

David97

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 10 dec-11 kl 17:26 »
Nej det är inte samma art av fågel .

FEEL!! Pärlhöna x Tamhöna = kyckling men dock sterila (Dom får inga kycklingar)

Här ser du en som gjort detta (Linkoso):

http://honsitrunsby.webs.com/galleri2nytt.htm

skrolla ner lite, klicka på denna text:

ÖVRIGT:

Hybrider - Pärlhöna X Domesticerad höna (Numida Meleagris x gallus gallus)

Så ser dom ut, hon har även gjort en video på youtube:

http://www.youtube.com/user/EzziLinkoso?feature=g-all#p/u/6/KbZgDgR5S8A

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #3 skrivet: 10 dec-11 kl 17:43 »
Dom hybriderna Linkoso har kommer ifrån mej faktiskt.
Jag hade en ensammen pärlhöna boendes med en grupp isbar där det fanns två tuppar .Den ena tuppen var hemsk han våldtog hönsen o därav några hybrider .
MEN detta är VÄLDIGT ovanligt!
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #4 skrivet: 10 dec-11 kl 22:58 »
Grabben tror jag dock ej är någon hybrid då han blivit far till två söta döttrar. Tjejen däremot vet jag ej. Hon liknar mycket en Isbar i form men en del saker får en att fundera... T.ex. hennes blå-svart-vit-röd-fläckiga hud ....  ??? Har aldrig haft en höna med denna teckning o alla olika färger samtidigt på huden mer än pärlhöns.

Hon flyger extremt bra med ..... T3T ... Vingklippte henne och hon lyckas ta sig ut över den 2 meter höga hindret ändå! >:/ suck
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

David97

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 10 dec-11 kl 23:25 »
Du kanske fått super hybrider? Inte sett något som brunnit ner?? Men, just det hennes läte, det är ju som du beskriver en pärlhöna (Om jag inte minns fel)

Västgötamor

• trollen vaktar hönsen
    • Småland
« Svar #6 skrivet: 11 dec-11 kl 00:11 »
Är du helt hundra på att den blandningen inte kan få kycklingar? Man brukar ju säga att mulor/mulåsnor inte heller kan få föl, men jag har hört att det kan hända i vissa fall, bara att det är väldigt ovanligt, de FLESTA är sterila, men inte alla...
Västgötamor

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #7 skrivet: 11 dec-11 kl 01:05 »
Är du helt hundra på att den blandningen inte kan få kycklingar? Man brukar ju säga att mulor/mulåsnor inte heller kan få föl, men jag har hört att det kan hända i vissa fall, bara att det är väldigt ovanligt, de FLESTA är sterila, men inte alla...
Som jag förstår det så är det inte många kända fall i världen med hybrider mellan dom .
Min hybrid tupp gav inga befruktade ägg iaf .
Han såg helt o hållet ut som en vanlig tupp men hade mera ljud än en vanlig.

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #8 skrivet: 11 dec-11 kl 03:04 »
Myskankshybrider KAN vara fertila har jag hört =)
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Eva R

• Bättre göra fel, än ingenting alls!
    • Södermanland
« Svar #9 skrivet: 11 dec-11 kl 09:48 »
Det kan vara så att antingen hanarna eller honorna i en sådan "artkorsning" kan vara fertila.
När man tar fram de första generationerna bengal- och savannahkatter, som är korsning mellan tamkatt och två andra arter, asiatisk leopardkatt och serval, är honorna fertila men hanarna infertila ända upp till fjärde generationen, dvs efter utparning med tamkatt 3 gånger.

Det är inte helt omöjligt att det är på liknande sätt med höns/pärlhons. Eller så är det tvärt om, hanarna är fertila men inte honorna.

//Eva R

Hästar; araber och amerikanska minatyrer, katter; savannah, bengal, chausie, oriental, fjäderfä; araucana, maran, broncekalkonern och mignonänder samt kungspyton, majsormar, råttor, möss.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #10 skrivet: 11 dec-11 kl 11:17 »
Jag får testa och kolla något ägg från henne (ser att hon blir parad av flera tuppar dagligen så om hon är fertil så bör äggen bli befruktade)... Tuppen har iaf. visat att han kan göra bebbar. ::) Här är de och bilden under har ni mamman.
Men nu har plötsligt denna tråd blivit väldigt OT så kanske vore bäst o starta någon ny eller om moderator kapar av där den tycker passar och gör en ny? ::)
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Dela detta:

* Inloggade just nu

380 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser