Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  sätta in vedspis i nya köket  (läst 2304 gånger)

lina-back

• 5 getter så jag är nöjd ett tag
    • Hälsingland
sätta in vedspis i nya köket
« skrivet: 04 jan-12 kl 22:43 »
hej!

vi ska bygga ut och göra nytt kök. där har vi tänkt oss en vedspis, alltså en vanlig köksspis.

behöver man göra en hel murstock eller räcker det med ett rökrör som det är till vanliga kaminer?

vad kan man räkna med för kostnad för de olika alternativen tror ni?

den skall inte vara som uppvärmning i första hand så därför tänker jag att man kanske för den sakens skull kan nöja sig med bara rökrör...

Huggorm

• Gäst
SV: sätta in vedspis i nya köket
« Svar #1 skrivet: 04 jan-12 kl 22:50 »
Det går fint med bara ett rör eller kanske en modulskorsten. Kostnad runt 10.000kr i material kanske.

torbjorn

• Medelpad
SV: sätta in vedspis i nya köket
« Svar #2 skrivet: 04 jan-12 kl 23:08 »
Kolla också vad som står i installationsanvisningarna och villkoren för typgodkännandet för vedspisen (om ni ska köpa en ny sådan). Om det är frågan om en begagnad vedspis så är det bästa att konsultera sotaren som så småningom ska besiktiga och godkänna installationen.

Dela detta:

* Inloggade just nu

309 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser