Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  dispens från djurskyddsmyndigheten  (läst 1489 gånger)

leifhh

• Gäst
dispens från djurskyddsmyndigheten
« skrivet: 12 okt-06 kl 12:00 »
Jag är nyfiken på om ni känner till några fall där fårägare fått dispens från kraven på fårhus/ligghall för fåren vintertid. Dvs om det finns flockar som har tillstånd att exempelvis gå på skogen hela vintern?

Henning

Re:dispens från djurskyddsmyndigheten
« Svar #1 skrivet: 13 okt-06 kl 17:28 »
Det är inte många som söker dispens från ligghallskravet, kanske ett 20-tal per år och då gäller det alla djurslag. Det finns några enstaka gällande dispenser för utegående får med skog som skydd. Det har skett efter omfattande utredningar och de är tidsbegränsade. Om du är särskilt intresserad kan du begära att få ut kopior på sådana ärenden från Djurskyddsmyndigheten. Det är allmänna handlingar, offentlighetsprincipen gäller och de får inte ens fråga vad du ska använda dem till.  

Dela detta:

* Inloggade just nu

181 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser