Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Konstigt i buken  (läst 765 gånger)

Majasmamma

• Gästrikland
Konstigt i buken
« skrivet: 23 jan-12 kl 18:46 »
Slaktade en årstupp häromdagen. Han var ca 6 mån och varit krasslig ett par gånger under denna tid i något som liknade en klassisk förkyldning.
Dock hade han repat sig och föreföll helt frisk när vi tog bort honom. Men när vi tog bort skinnet på honom var buken 
sladdrig och "böljade" på ett kostigt sätt.

När vi tog ut alla inälvor visade sig bukhålan vara nästan helt full med blodliknande vätska (dock betydligt tunnare än blod)
hittade även knölig klump kanske en tumör med vätskefyllda blåsor (klar vätska). Stor som en halv knuten vxuxen näve skulle jag säga.
Såg inge nice ut inne honom  :-X

Tyvärr tog jag inga kort på det hela då jag har varit akut magsjuk och knappt står på benen ännu (djävla dagisbaskelusker  >:D)
Tänkte väl inte så klart just då... tyckte mest synd om honom och hoppas att han inte lidit i onödan  :'(

Är det någon som vet vad han kan ha lidit av eller har bilder från något liknande fall?
Vill man så kan man ;P

Dela detta:

* Inloggade just nu

315 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser