Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur stor bur till ca 20 kycklingar  (läst 2510 gånger)

fröken rufsatufsa

• Västmanland
Hur stor bur till ca 20 kycklingar
« skrivet: 30 jan-12 kl 10:00 »
Ska kläcka kycklingar och funderar på ungefär hur stor bur man behöver till kycklingarna de första veckorna/månaden. Kommer kläcka i en SURO så kring 20 st.
Dagen idag är en märkvärdig sak- evighet fram och evighet bak :)

Skåne-Fredde

• Skåne
SV: Hur stor bur till ca 20 kycklingar
« Svar #1 skrivet: 30 jan-12 kl 10:57 »
Jag använder en EU-pall med pallkragar, funkar perfekt  :)
Grand danois, Skånska blommehöns, Isbar, Maran, Kochin, Faverolles, Sussex, Brahma

fröken rufsatufsa

• Västmanland
« Svar #2 skrivet: 30 jan-12 kl 11:07 »
Jag tänker typ kaninbur, som också hindrar katten... och kan gå att flytta på.

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #3 skrivet: 30 jan-12 kl 11:28 »
Hur länge ca 20 kycklingar kan bo i  en kaninbur beror ju på om det är Brahma eller Chabo  ;)

Just nu har jag ca25 kycklingar (Leghorn & Dv Silke) i en 60 X80 bur och där kan dom nog bo till dom är ca 3 veckor. Sedan måst de ha större. Får jag sålt Leghornen kan förmodligen Dv Silkes kycklingarna gå kvar en vecka längre.

Kläcker du stora raser växer nog 20 kycklingar ur en kaninbur innan dom är 4 veckor.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

fröken rufsatufsa

• Västmanland
« Svar #4 skrivet: 30 jan-12 kl 12:00 »
Hur länge ca 20 kycklingar kan bo i  en kaninbur beror ju på om det är Brahma eller Chabo  ;)

Just nu har jag ca25 kycklingar (Leghorn & Dv Silke) i en 60 X80 bur och där kan dom nog bo till dom är ca 3 veckor. Sedan måst de ha större. Får jag sålt Leghornen kan förmodligen Dv Silkes kycklingarna gå kvar en vecka längre.

Kläcker du stora raser växer nog 20 kycklingar ur en kaninbur innan dom är 4 veckor.

Tack! :)
Blir Blommekycklingar till att börja med och vi har hittat en kaninbur på ca 100x50 cm som vi får till skänks så det blir nog bra :)

Sirpa

• -
« Svar #5 skrivet: 30 jan-12 kl 12:10 »
Jag tänker typ kaninbur, som också hindrar katten... och kan gå att flytta på.

Akta för kissen, om buren har gallersidor..
Jag hade kycklingar i en sån kaninbur 60x120 och katten drog ut 4 kycklingar genom gallret och åt upp  :-\ :'(

Höns och Liljor i min trädgård.

Dela detta:

* Inloggade just nu

208 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Längtar alltid till nästa nummer. De kommer aldrig tillräckligt ofta!
/Annelie R

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser