Ååååhh jag behöver verkligen hjälp snälla ni!!!
För ca 1 år sen lyckades jag ta med ägg från Sverige och kläckte fram 9 underbara silkeskycklingar. Dess visade sig efter många månader vara 3 hönor och resterande tuppar!!!!! Då vi snart ska på semester och lämna dem i andras händer att ta hand om så e jag rädd för att tuppsituationen absolut inte håller längre. Några måste bort med VILKA??
Och den viktigaste frågan.... Ska jag slakta eller ska jag sälja bort tupparna.....ensamma eller ihop???!?!?!?! Vad är bäst/värst? Att de går vidare till hönshimlen eller att de hamnar med ett hönsgäng utan andra silkeshöns och utan silkestjejer 3-4tuppar ihop?!?!?!?!?! Jag behöver veeerkligen hjälp!!!
De som nu återstår är att välja VILKA ska bort!?!!? Vad tycker ni?
Har tre hönor: Vit, svart och brun/svart.
Tuppar: 1 vit, 1 mustasch helsvart, 1 rödbrun (vackrast, men sätter på andra tuppar så han kanske e korkad), 1 brunsvart, 2 svartbruna varav en av dem verkar vara huvudtuppen då han var först med att gala.
Jag vill(!) behålla, vita, röda, mustachen och förstetuppen men 4 tuppar med 3 hönor??? njaaee... När vi kommer hem igen så ska vi lägga silkesägg i kläckaren men de blir ju bara max 6 ägg och innan de växer upp så kommer det ju dröja.
Att slakta mina pluttisar käns dubbelt så hemskt då jag vägrar äta dem och jag e rädd för att då ingen känner till svart hönskött så kommer ingen vilja ha dem. Men ensamma tuppar ihop på en okänd hönsgård??...... VAD SKA JAG GÖRA?!?!?!?!