Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Humlor?  (läst 2537 gånger)

skiesabove

• Permakultur med häst
    • Norrbotten
Humlor?
« skrivet: 29 jan-12 kl 22:19 »
Någon nämnde en tråd att man kunde hålla humlor för pollinering och lite honung, och att dessa inte har samma problem med kvalster etc.

Någon med erfarenhet? Något länktips?

//Lina

Jonte76

• -
SV: Humlor?
« Svar #1 skrivet: 29 jan-12 kl 22:24 »
   Ja vi använder humlor till vita västerås smågurkor  i växthus i mars o april innan bina är aktiva .   men nån honung samlar inte humlorna den äter dom upp själva . vi köper färdiga humle bon från Lindesro AB  /  Jonas

knutte

• -
« Svar #2 skrivet: 29 jan-12 kl 23:01 »
Någon nämnde en tråd att man kunde hålla humlor för pollinering och lite honung, och att dessa inte har samma problem med kvalster etc.

Någon med erfarenhet? Något länktips?
Dom får däremot löss, som handplockas, inget alternativ om du vill göra det lätt för dig...

tinna.m

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 29 jan-12 kl 23:29 »
Dom får däremot löss, som handplockas, inget alternativ om du vill göra det lätt för dig...
;D ;D ;D
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

Dela detta:

* Inloggade just nu

349 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser