Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur eldar jag effektivast med spånbriketter/ loggs  (läst 32277 gånger)

kbh

• Gäst
SV: Hur eldar jag effektivast med spånbriketter/ loggs
« Svar #20 skrivet: 04 feb-12 kl 14:12 »
Efter 3 inlägg i vedspisen sedan i morse med 2 loggs varje gång är det nu tokvarmt i köket trots dragigt stort kök. Ingen tvekan om hur effektiva dessa briketter är jämfört med "vanlig ved" :)
Ska testa bara för skoj ;)

andtol

• Gäst
« Svar #21 skrivet: 04 feb-12 kl 14:36 »
Ska testa bara för skoj ;)

Coop hade ett erbjudande för ett tag sen. Vet ej om det finns kvar. Då funderade jag också på att köpa, bara för att testa. Dock har jag massor med ved, så det behövs inte...

kbh

• Gäst
« Svar #22 skrivet: 04 feb-12 kl 15:06 »
Coop hade ett erbjudande för ett tag sen. Vet ej om det finns kvar. Då funderade jag också på att köpa, bara för att testa. Dock har jag massor med ved, så det behövs inte...
Ska kolla det kan ju va bra att ha hemma om man inte orkar ställa sig att hugga upp dagens behov av nån anledningen .

SoloQwist

• -
« Svar #23 skrivet: 04 feb-12 kl 15:43 »

Jag tror det var tre paket (3*12 bitar) för 89:- eller nåt sånt.
har hellre en minigris i sängen än en mansgris i soffan!

Lycka

• Ångermanland
« Svar #24 skrivet: 04 feb-12 kl 16:17 »
Det fina med det hela att vi kokar mat på spisen och spar el + mysfaktor.
Frågade Guben hur många han gör av med på en dag.
Samma som ovanstående 2 stycken  gånger 3 .
6 på en hel dag.
Vi har nu - 25.
« Senast ändrad: 04 feb-12 kl 16:21 av Lycka »
Hedemorahöns

SoloQwist

• -
« Svar #25 skrivet: 04 feb-12 kl 16:22 »
Jag ska kanske tillägga att jag aldrig använder tändvätska eller liknande när jag tänder loggsen utan bara som vanligt med hårt ihopvridet tidningspapper. Ställer loggsen lite på kant så lågorna slickar uppåt från pappret och visp så brinner det så bra, så bra.  o:)
har hellre en minigris i sängen än en mansgris i soffan!

andtol

• Gäst
« Svar #26 skrivet: 04 feb-12 kl 16:34 »
Ska kolla det kan ju va bra att ha hemma om man inte orkar ställa sig att hugga upp dagens behov av nån anledningen .

Ja, utifall att.

Brinner de längre än granved? Vi har nästan bara granved (barkborren tar all var granskog). Då kanske man inte heller behöver lägga i så ofta?

kbh

• Gäst
« Svar #27 skrivet: 04 feb-12 kl 17:04 »
Ja, utifall att.

Brinner de längre än granved? Vi har nästan bara granved (barkborren tar all var granskog). Då kanske man inte heller behöver lägga i så ofta?
Bara att prova Toll men kanske bäst att läsa innehålls deklarationen föst i fall det bara består av gran  :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

309 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

Bästa tidningen!
/Malin Eklöv

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser