Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kaniner som boar  (läst 1813 gånger)

jebo

• Västergötland
Kaniner som boar
« skrivet: 07 feb-12 kl 12:44 »
Jag har en mellerudshona som jag hoppas är dräktig, hon parades för drygt två veckor sedan. Hon bor i en bur som står på golvet och är öppen i en isolerad bod, dvs hon kan hoppa in och ut ur buren som hon vill. Igår proppade jag hennes hus i buren fullt med halm. Imorse tog hon halm i munnen och hoppade sonika iväg med halmen och lade den utanför buren på betonggolvet. Innebär detta att hon tänker lägga sina ungar någon annanstans än i boet eller tycker hon att det är för fullt med halm i huset?  ???

Januschka

• Alla är vi främlingar nästan överallt
    • Västmanland
SV: Kaniner som boar
« Svar #1 skrivet: 07 feb-12 kl 12:55 »
Ta ut halm från bolådan. hon ska och vill bädda själv.  Låt henne fyller bolådan eller bygger bo på marken..  med så mycket halm hon vill.

Är lådan inte inredd brukar honorna välja den och boar bra (i alla fall gottisar)
Whatever you do: If you don't have fun you're doing something wrong!

jebo

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 07 feb-12 kl 12:58 »
Tack för svaret. men är det inte lite tidigt att boa ännu? Enligt mina beräkningar bör hon ha två veckor kvar innan det blir bebisar... Hon parades 22-24 januari

Januschka

• Alla är vi främlingar nästan överallt
    • Västmanland
« Svar #3 skrivet: 07 feb-12 kl 13:05 »
vissa av mina honor boar med  halm en vecka/10 dagar/14 dagar efter parningen, sedan låtsas domom ingenting och drar päls en halvtimme innan födseln..

andra boar allting timmar före födseln. 

Djur är individer, instinkter eller ej.
Whatever you do: If you don't have fun you're doing something wrong!

Dela detta:

* Inloggade just nu

211 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser