..Du kan inte ha silkes i en egen inhängnad?. Är det dvärgsilkes eller större silkes?.Hedemora kommer att se silkes som inkräktare, och troligen kommer de att klå upp silkes..Det brukar ta tid, att sätta ihop djur, ibland går det bra och ibland inte..Det är ochså en stor skillnad i storlek på hedemora och silkes..( Om det inte är stor silkes du har, min stora silkes vägde ca 2 kg, han var STOR!!) När jag släpper ihop djur, brukar jag ställa in en stor kaninbur i hönshuset, där nykomlingarna får vara ett par dygn eller mer , på så sätt kan de bekanta sig med varandra,igenom burgallret, utan att nått egentligen kan hända eller nån blir skadad, sedan går det att kolla då, OM det skulle gå att ha ihop dom, verkar någon aggressiv, kan det bli problem??.Denna metod brukar funka rätt bra, för mig..Rekomenderar den gärna..Hmm..jag hade själv mellan silkes och dvärgsilkes , dvärgkochin OCH rätt stora korsningshöns OCH tuppar ihop i sommeras i en stor hönsgård, och det gick bra, men då hade de flesta växt upp ihop..Dock inte silkestuppen, honom körde jag "instängd i buren, i hönsgården med innan," ett tag..Sedan släppte ihop..Silkestuppen gick mest för sig själv, och han umgicks och parade sig BARA med de andra silkeshönsen..Silkes är inte så bra på att flyga, och mina ligger mest nära marken och sover, på pinnar nära markhöjd eller i hundkojor..Mina kochin och korsningshöns sover allihopa så nära taket som möjligt och på sittpinnar..Lycka till med dina höns!!! Hoppas det går bra..