Tuppkraken verkar bättre, rör mer på huvudet nu men nacken är fortfarnde böjd. Hoppas verkligen det blir bättre så han inte blir sån stackarn. Är det någon som vart med om att dom skadat sej så här illa å blivit bra igen?
Jag har hat en höna som blev skrämd och panikflaxade rakt in i hönshusväggen

Först tuppade hon av och jag trodde att hon brutit nacken och var död

Jag kände dock att hon hade puls och andades när jag plockade upp henne. Efter en liten stund kvicknade hon till men hade svårt att resa sig och nacken var böjd åt sidan. Jag satte henne i en sjukbox och avvaktade lite. Efter en dag var hon rätt pigg och jag bestämde att ge henne lite mer tid. Det tog nästan 2 veckor innan hon fick gå ut till kompisarna i hönshuset. Hon var fortfarande sned i nacken då men inte riktigt så mycket som innan, halsen gick väl 45grader ut mot sidan istället för rakt fram. Jag trodde då att hon skulle fortsätta att vara sned i nacken för alltid men bedömde henne ändå som pigg med livskvalité. Otroligt nog blev hon helt återställd men det tog nog 2-3 månader innan hon var helt som vanligt.
Jag har också haft en tupp som skadat nacken på likande sätt, han kraschlandade rakt in i hönsgårdsnätet. För honom gick det inte lika bra, utan honom fick jag tyvärr avliva.
Med det sagt är det en skada så kan det gå åt båda hållen. Jag hoppas dock att din tupp kryar på sig.