Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  tupp utan konkurrens = tyst(are)?  (läst 1013 gånger)

shelale

• Västergötland
tupp utan konkurrens = tyst(are)?
« skrivet: 10 mar-12 kl 17:24 »
Om man skaffar en tupp och ser till att det inte finns några "större faror" eller an annan tupp att behöva kämpa mot kan det bli så att de blir tystare då?

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
SV: tupp utan konkurrens = tyst(are)?
« Svar #1 skrivet: 10 mar-12 kl 17:52 »
Förmodligen blir det tystare med en tupp,när en av mina börjar gala så svarar alla andra på det och då har man plötsligt 15tuppar som gal på kapp,mörkläggning hjälper ofta,brahmor är ofta tystare än andra tuppar oxå,svensk dvärg och isbar är hemska i sitt galande..det är säkert individuellt men jag upplever det så.
Fjäderfän och kaniner

Lycka

• Ångermanland
« Svar #2 skrivet: 10 mar-12 kl 18:03 »
haha kommer ihåg mina svenska dvärg, för att inte tala om dv.Mesarna.
De är så gälla i sina utrop.
Hedemorahöns

jorwa

• Dalsland
« Svar #3 skrivet: 10 mar-12 kl 18:07 »
Har blommehöns i fjol hade jag bare en men var familjen ute var det ett väldigt liv jämt iår har jag tre av dom tycker inte det är någon större skillnad kanske lite bättre men det är nog från tupp till tupp
Fru,tre barn och massa blommehöns och nu kalkonkycklingar lilla katten förstås

Dela detta:

* Inloggade just nu

261 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser