Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Färgfråga Isbarkycklingar  (läst 1321 gånger)

Argona

• Hemsidan är ej uppdaterade sedan dec. 2011
    • Småland
    • www.vendelstorp.se
Färgfråga Isbarkycklingar
« skrivet: 12 mar-12 kl 10:09 »
Ja, igår och idag kläcks då mitt livs första kycklingar (spännande) Det är Isbar-ras, har knappt sett en vuxen live och har inte knas på deras färger. Jag har nu fått en som är mörk-grå och två som är gulaktiga i färgen. Hur kan jag förvänta mig att de ser ut som vuxna, finns det någon bra sida med färger att kika på eller kan ni som har erfarenhet hänvisa till något? ??? Lägga in bilder på kyckling/vuxen?
Bor på landet med min man, två barn, lavinartat hönsintresse, några stallkatter, ponny-uppfödning, trav-häst uppfödning, starthästar, och shetlandsponny-travare.

FM

• Skåne
SV: Färgfråga Isbarkycklingar
« Svar #1 skrivet: 12 mar-12 kl 10:15 »
Efter som dom finns i färgerna; svart, blått och spättat (duvblå) så har du säkerligen, en blå och 2 spättade. Vitt kan slå igenom dock sällsynt och ej önskvärt  ;)

mvh
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

Argona

• Småland
    • www.vendelstorp.se
« Svar #2 skrivet: 12 mar-12 kl 10:20 »
Tack för snabbt svar :D Sökte genast på spättad Isbar och hittade färgerna på vuxna djur, blir ju snyggt det där! En till sak, när kan man ev. se om det är hönor eller tuppar som tultar omkring?
« Senast ändrad: 12 mar-12 kl 10:22 av Argona »
Bor på landet med min man, två barn, lavinartat hönsintresse, några stallkatter, ponny-uppfödning, trav-häst uppfödning, starthästar, och shetlandsponny-travare.

FM

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 12 mar-12 kl 10:25 »
Jag såg snabbt att mina 2 är tuppar som skruttade rundor, mina är nu 6 veckor och jag hade nog misstanken vid vecka 1 lr tidigare haha. Kammarna är snabbt utvecklade. Isbarhönor har små kammar och de utvecklas mest när de blir könsmogna. Som jag förstått det.  :D
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

Sirpa

• -
« Svar #4 skrivet: 12 mar-12 kl 17:15 »
Det är Isbar-ras, har knappt sett en vuxen live och har inte knas på deras färger. Jag har nu fått en som är mörk-grå och två som är gulaktiga i färgen. Hur kan jag förvänta mig att de ser ut som vuxna, finns det någon bra sida med färger att kika på eller kan ni som har erfarenhet hänvisa till något? ??? Lägga in bilder på kyckling/vuxen?

Tråd om Isbar höns  :)
http://www.alternativ.nu/index.php?topic=6192.0

Tråd om könsbestämmning Isbar kycklingar
http://www.alternativ.nu/index.php?topic=46515.0
Höns och Liljor i min trädgård.

Argona

• Småland
    • www.vendelstorp.se
« Svar #5 skrivet: 12 mar-12 kl 19:29 »
Tack för all hjälp ;D Här kommer en bild på en av mina Isbar, den gule, den andra mörka är en Hedemora, ett dygn gamla.

Dela detta:

* Inloggade just nu

269 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tappat räkning på alla år vi läst denna. En av FÅ vettiga skrifter/guider till ett roligare o uthålligare liv. Aldrig tråkig. En idealisk present till alla som "vill själv" Tack Petter. (Behåll tian :-) )
/Allan o Kajsa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser