Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Luftbubblan rör sig  (läst 790 gånger)

The Poacher

• Uppland
Luftbubblan rör sig
« skrivet: 13 mar-12 kl 17:49 »
Lyste ett par av mina ägg igår och märkte då att på flera så  verkade luftbubblan vara lös. Dvs när jag vände på ägget så bytte luftbubblan sida. Så skall det väl ändå inte vara?!!! Det är lite tidigt att se spindlar, och jag vill vänta tills barnen kommer lite senare i veckan när vi skall  kolla allihop tillsammans.
Men visst verkar det konstigt att luftbubblan skall flyta fritt inne i ägget?
Elller?

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: Luftbubblan rör sig
« Svar #1 skrivet: 13 mar-12 kl 17:54 »
Flyter luftbubblan omkring har de antingen förvarats på fel håll (ska förvaras med spetsiga änden ner, och trubbiga, med luftbubblan upp) eller så har de transporterats ovarsamt, så att hinnorna skakats sönder. Troligen blir det ingen levande kyckling i de äggen.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

259 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser