Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Att man kan gör så här i USA mot kycklingarna! (usch)  (läst 7953 gånger)

fishyerik

• Uppland
SV: Att man kan gör så här i USA mot kycklingarna! (usch)
« Svar #20 skrivet: 18 mar-12 kl 22:41 »
Jag tittade igenom hela tråden igen och läste allas inlägg noga, tycker inte det var någon större skillnad på hur jag kopplade till videon än hur alla de andra gjorde. Men jag 'gick över gränsen' minsann.

Det var ju den videon som låg först, som trådstartarämne, vad annat relaterade de andra till än den? Men det är konstigt. Det är tydligen alltid det jag skriver som får bägaren att flöda över och så får jag skiten. Och så har det varit i varenda förbaskad tråd jag varit inne på här de senaste veckorna. Vad är det med mig som gör att alla tycker att jag ska skällas och gnällas på när det är flera stycken som tycker likadant.

Jag kan ju inte svara för andra, jag bara agerade efter hur jag personligen uppfattade det. Det kan ha varit jag som missuppfattade dig, eller de andra. Om jag uppfattas andra på ett sätt som  jag själv inte ser grunden i, brukar jag fundera igenom situationerna, ibland kan man ha en svacka. vad jag tror att jag spontant reagerade på var att du pratade om att folk inte vill se, (en lite mer direkt koppling till klippet) och sen nämnde du direkt ett svenskt företag. Vilket jag uppfattade som mer hopkopplande mellan USA-förhållanden och svenska produkter än de andra.

Sen ska man väl inte glömma bort att det sannolikt inte är slumpvis utvalda scener man får se. Jag tänker på när djurrättsaktivister i norden bröt sig in hos ett väldigt stort antal grisfarmare, filamde och klippte ihop några få minuter (eller vad det ens en minut?) film av det. De hittade en död gris har jag för mig, men å andra sidan om man går in hemma hos lika många människor är sannolikheten rätt stor att minst en av dom ligger döda i sitt hem.  Och jag kanske måste förtydliga, jag tycker inte att hanteringen av kycklingarna i klippet är ok, även om det är utvalda scener man får se. 
Kött är delar av djur!

Oftast gott och alltid näringsrikt!

Grimla

• 432Grimla på bilden.
    • Hälsingland
« Svar #21 skrivet: 18 mar-12 kl 23:27 »
Jao, de blir väll malda precis som kycklingarna i videon ...  :-X Dock så säger det väll bara "slurf" så är det över. Det jag tycker är värst är själva hanteringen av de när de lever.  :-\
Den där skruven dom har i klippet skulle inte få användas här hemma i Sverige.Här måste det vara en "snabbroterande kvarn med slagor" vilken dödar snabbt.

[tagit bort död länk]
« Senast ändrad: 23 nov-13 kl 11:32 av Sirpa »
Islandshöns och Sk.Blommehöns (båda raserna med o utan hätta). 4 Fjällkor, Häst, Får, Katt ♥

TheoA

• Södermanland
« Svar #22 skrivet: 18 mar-12 kl 23:38 »
Finns mycket att utveckla och förbättra för kycklingarnas bästa. Detta kan inte vara det billigaste och lönsammaste sättet.
Bor i sörmland med min familj och 130 kor, både kött- och mjölkkor, 25 höns, 2 katter, 10 vaktlar, och 3 akvarium.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #23 skrivet: 19 mar-12 kl 21:01 »
Den där skruven dom har i klippet skulle inte få användas här hemma i Sverige.
Här måste det vara en "snabbroterande kvarn med slagor" vilken dödar snabbt.

Jao, när jag skrev "precis" så syftade jag kort sagt på att de blir malda. ::) Såg nu att det såg kunde tolkas som att de blev malda med samma typ av kvarn.
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Ellinor L

• Ångermanland
« Svar #24 skrivet: 27 mar-12 kl 08:35 »
huvva.
Det är bra att få upp ögonen ibland... Nu är det ganska långt kvar till jag får egna ägg, men det är definitivt ett mål...
Det är lite märkligt, att om man skulle vilja göra sådär med ett djur av annan övertygelse än ekonomisk, då skulle folk reagera. Men är det lönsamt, då får man göra vad man vill... Man väljer liksom en ekonomisk etik och moral. Det är synd trycker jag, man kunde ju försöka sikta lite högre...

Dela detta:

* Inloggade just nu

284 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser