Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  kycklingar och hönor ihop  (läst 1235 gånger)

andersabo

• Småland
kycklingar och hönor ihop
« skrivet: 02 apr-12 kl 19:10 »
Hej. Jag är nybörjare och ska skaffa lite hönor och en tupp nu i vår. Jag har lite funderingar på hur man kan ha hönor i hop med kycklingar. Om man köper några vuxna hönor kan man då släppa in några kycklingar till dom som inte är deras egna och låta dom gå ihop??

jan98

• Närke
    • www.nasslegarden.se
SV: kycklingar och hönor ihop
« Svar #1 skrivet: 02 apr-12 kl 19:42 »
Hur gamla är kycklingarna !
Det finns ingenting jag inte kan, bara sån't jag inte har lärt mej...

andersabo

• Småland
« Svar #2 skrivet: 03 apr-12 kl 08:44 »
Än har jag inga kycklingar alls och inga hönor heller än.

Rookie

• -
« Svar #3 skrivet: 03 apr-12 kl 08:49 »
Har samma dilemma men jag har fört samman 6 st 8 veckors kycklingar med mina 2 snart 2 åriga hönor. De har ju inte smält samman till en flock än men de kommer väl. De stora hönorna ger dem ett nyp om de kommer för nära maten innan de har ätit. Och kanske också om de står ivägen. Annars funkar de bra. Bäst gör de när de går fria ute då kycklingarna kan springa iväg. Sen är de nog bra att kycklingarna är fler än de vuxna för dom kan inte hålls reda på de allihop. De är mest den lägst stående hönan som är på dem. Alfa "Tina" bryr sig inte lika mycket.

Meija

• Alf
    • Småland
« Svar #4 skrivet: 21 apr-12 kl 17:44 »