och jag bubblar av frågor! Försökte söka för jag gissar att det finns ett otal trådar i ämnet men forumet anser att:
Ett fel har uppstått!
Du har inte behörighet att använda sökfunktionerna på detta forum.

Därför skapar jag en egen tråd.
Nu till några av mina frågor. Hur gör jag för att märka äggen? Ska man sitta vakt och passa på när hon går ut för att äta?
Jag skulle bara titta till henne idag och nog surar hon allt den sköna Sussexdamen.. Hon nöp mig i handen och blängde riktigt bestämt

I vanliga fall far de ut i en jäkla fart om man råkar lyfta på locket när de ligger och värper

Jag har sparat ägg för att kläcka fram hos grannen igen (har en 7-kull Sussex som är ca 8 veckor nu) kan jag lägga de äggen i redet istället? De förvaras ju svalt nu, ska de bli rumstempererade innan hon får dem isåfall? Vi har tänkt bygga en utebur till den kycklingkullen vi redan har och jag gissar att det beslutet får stå fast då en introduktion av ett helt gäng slynglar skulle störa lilla suristanten rejält?
Eftersom det är första gången vi har en höna som verkar vilja ruva så vill jag ju inte störa henne mer än absolut nödvändigt (daglig tillsyn får hon stå ut med). jag vet ju inte hur mycket hon tolererar innan hon anser att jag har förstört hennes ruvlust

Jag är jättelycklig över att eventuellt få en naturligt framruvad kull så jag hoppas att det går bra nu