Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Superhunden Tiffany- Rolig historia  (läst 808 gånger)

Wistyl

• Halland
Superhunden Tiffany- Rolig historia
« skrivet: 06 apr-12 kl 20:12 »
som den nybörjare jag är så är det mycket man tänker att så borde jag inte ha gjort.
 i dag var jag och hämtade 4 värphönor som jag satte in hos mina tidigare 8veckor gammla kycklingar. hönorna var mycket duktiga och hoppade genast upp på sittpinnarna dit mina kycklingar inte har vågat sig upp än.
 av någon anledning så skulle jag in i hörnet under sittpinnarna, en av hönorna blir då rädd och flyger mot fönstret(ett fönster med 9 små rutor i). en ruta lossna och hönan försvinner ut i trädgården(kom ihåg att jag hämtade dem för drgygt en timma sedan hos grannen som bor en bit bort och landsvägen ligger emellan). när jag tittar ut genom fönstret så ser jag hur hönan springer i väg och min lilla dvärgcollie(Tiffany) tycker att det är ju jättekul att jaga henne.
 jag springer ut ur hönshuset och kallar in hunden, när jag fått henne att sluta jaga hönan springer in i hönshuset igen och får tag på en annan höna för jag tänkte att om den hönan kacklar så kan det locka till sig den andra. givetviss så säger den hönan igenting och jag får själv försöka kackla men jag behöver nog öva på det, jag ser rymlingen men rätt som det är var hon borta och jag kunde inte se eller höra henne, trots att det var Tiffany som hade skrämt halvt ihjäl henne så var det tack vare henne som jag hittade hönan igen, tiffany nosade nämligen efter hönan i hennes spår och när hon kom fram till en stor gran så standane hon, framför henne var det en stor rot och under den låg hönan och tryckte. hade jag inte haft Tiffany så hade jag nog inte hittat hönan//

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Superhunden Tiffany- Rolig historia
« Svar #1 skrivet: 06 apr-12 kl 21:59 »
Hundar kan  ;D

Min numera bortgågna Dv Pudel Nellie började sin hönskarriär med att bita ihjäl ett par hönor för mig  >:( :'(
Efter en del träning och många nej och fy samt beröm när hon agerade korrekt så blev hon helt hönssäker. Hon hittade flera rymlingar åt mig. Sin största hjälteinsats gjorde hon när något djur hade vält en kycklingtraktor och skrämt iväg mamma höna och alla små kycklingarna på 2 veckor var borta. Hon sniffade igen om hela vår tomt och hittade alla utom 2 och trots att dum var skrämda och halvt ihjälfrusna så klarade sig alla upphittade  ;D
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Dela detta:

* Inloggade just nu

341 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser