Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Höna - eller tupp???  (läst 1693 gånger)

JQHANNES

• Gotland
Höna - eller tupp???
« skrivet: 12 apr-12 kl 16:07 »
Antagligen är det jag som är väldigt dum, men jag har på det senaste blivit osäker om "hen" är en höna eller tupp.  :-[ ::)
Hen gal inte, hen parar sig inte men hen lägger inte heller ägg och blir aldrig påsatt...
Hen är dessutom rätt kaxig mot de andra tupparna  ???  :P

Är hen bara en ovanligt kaxig höna eller är hen en ovanligt tyst tupp?

sonja på slätten

• Halland
SV: Höna - eller tupp???
« Svar #1 skrivet: 12 apr-12 kl 16:15 »
Tupp framtill och höna baktill.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

lena70

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 12 apr-12 kl 16:21 »
Höna???

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #3 skrivet: 12 apr-12 kl 21:58 »
Hen har hönsbefjädring men ser onekligen lite tuppig ut i huvudet. Det skulle ju faktiskt kunna vara så att hen är just en hendvs hermafrodit. Det händer ju faktiskt ibland även i djurriket.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Fridur

• Letar efter ett nytt arbete!
    • Halland
« Svar #4 skrivet: 12 apr-12 kl 22:13 »
Min saliga Orpan, var en hen ;D Såg ut som en höna, blev påsatt som en höna men gol som en tupp ::) La aldrig några ägg, höll koll som en tupp men bråkade som en höna.
Blev sjuk i konstig sjukdom och fick en tidig död tyvärr :'(
Så könstillhörigheten är höljd i dunkel...
Bor på landet med sambo, katter, kaniner, vaktlar och Höns! Letar efter en gård att fylla med allehanda djur :)

JQHANNES

• Gotland
« Svar #5 skrivet: 13 apr-12 kl 23:36 »
 ;D :) Aha det är så det ligger till..  ;)
Har dock ingen aning om vilken ras den här "henan" är. Den har ju "skägg" och "kinder" som ni kanske ser  ;D Ser lite lustigt ut  ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

219 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser