Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tuppen parar mamma-höna, är det dax att börja lägga ägg igen då?  (läst 925 gånger)

Argona

• Hemsidan är ej uppdaterade sedan dec. 2011
    • Småland
    • www.vendelstorp.se
Mina kycklingar är nu 6 veckor, de går ute med sin mamma och i morse såg jag för första gången att tuppen fick para mamma-höna. Är det ett tecken på att hon snart börjar lägga ägg igen ??? Hon har inte accepterat hans flört-försök innan men i morse var hon villigt med på noterna.
Bor på landet med min man, två barn, lavinartat hönsintresse, några stallkatter, ponny-uppfödning, trav-häst uppfödning, starthästar, och shetlandsponny-travare.

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
Mina kycklingar är nu 6 veckor, de går ute med sin mamma och i morse såg jag för första gången att tuppen fick para mamma-höna. Är det ett tecken på att hon snart börjar lägga ägg igen ??? Hon har inte accepterat hans flört-försök innan men i morse var hon villigt med på noterna.

Hur gammal är tuppen?

Hönorna brukar börja värpa 6-12 veckor efter kycklingarna har kläckts.
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

Argona

• Hemsidan är ej uppdaterade sedan dec. 2011
    • Småland
    • www.vendelstorp.se
Tuppen är 1 år och pappa till några av hennes kycklingar. Han kan sin sak för alla ägg jag kläckt har varit befruktade.
Jag har läst att de kan börja lägga från ca. 6 veckor efter ägg-kläck så då kanske hon är på gång igen! Vore trevligt med lite matägg också nu tycker jag.
Bor på landet med min man, två barn, lavinartat hönsintresse, några stallkatter, ponny-uppfödning, trav-häst uppfödning, starthästar, och shetlandsponny-travare.

Dela detta:

* Inloggade just nu

225 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidning jag någonsin har läst!
/Jeya M

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser